- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

תבשיל כדורי בשר עם לבבות ארטישוק

כשהחגים בפתח אני מגלגלת בראש מה מבשלים הפעם . איך מחדשים למשפחה ולחברים בארוחה מיוחדת וטעימה . מצד אחד רוצה משהו שונה ומצד שני קל להכנה ומהיר שילך בשילוב עם המנות הנוספות שיוגשו בארוחות חגי תשרי. סיר מהביל וטעים של כדורי בשר קטנים המועשרים בהרבה צמחי תבלין שמבושלים ברוטב עגבניות חמצמץ עם לבבות ארטישוק . להיט! תבשיל כדורי בשר עם לבבות ארטישוק אפשר להכין בכל השנה – יש לבבות ארטישוק קפואים מצוינים שמקצרים ומקלים את העבודה .

יש אגדה שאומרת שאם הסכין מטבח חד מאוד אז נחתכים יותר …… נוווו באמת ממש הפוך. סכין חד ואיכותי הוא ראשיתו של תבשיל מצוין. לפני כעשרים שנה טיילנו בגרמניה , במרכזו של המדרחוב בעיר פרנקפורט פגשתי לראשונה את סכיני ZWILLING. סכינים למטבח הביתי וגם למטבח המקצועי המיוצרים בגרמניה והינם מהמובילים בעולם מאז שנת 1731. קניתי שם את סט סכינים של ZWILLING  הראשון שלי , היתרון הגדול הוא שסט זה עדיין קיים במטבח , מדי פעם עובר השחזה ונראה לי שיחזיק מעמד עוד שנים רבות.

לאחרונה חברת מסלמני קיבלה את הזיכיון ליבוא ושיווק מותגי הפרמיום של קבוצת סכיני ZWILLING בארץ . ZWILLING PRO, סדרה שסכיניה עוצבו על ידי מעצב המוצר איטלקי שילוב של חדשנות טכנולוגית, עיצוב מסורתי ודיוק מיוחד וכמובן שהרחבתי את סט הסכינים שלי עם סכין חדש מסדרה זו.

קצצתי הרבה פטרוזיליה וכוסברה , בצל ושום כדי להכין מנה ארומטית זו בקלות רבה והכי חשוב במהירות.

תבשיל כדורי בשר עם לבבות ארטישוק

תערובת הבשר

רוטב

מערבבים היטב את כל החומרים לכדורי הבשר ומשהים חצי שעה במקרר להתייצבות

מכינים את הרוטב

בסיר מחממים שמן זית ומטגנים את הבצל + שום + גזר + סלרי להשחמה קלה כ 10 דקות

מוסיפים את רסק העגבניות ומבשלים יחד עוד כ 3דקות .

חותכים את לבבות הארטישוק לרבעים ומוסיפים לסיר + כוס מים

מוסיפים את הלימון הכבוש ושאר התבלינים .

מכדררים את התערובת הבשר לכדורים קטנים ומוסיפים אותם לסיר המבעבע.

מבשלים כחצי שעה .

מגישים עם פטרוזיליה קצוצה מעל.

הולך נהדר עם אורז , פתיתים וגם עם פירה