איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

שישי הכי ספונטאני

t/sdcard/DCIM/100GOPRO/GOPR0370

שוב מגיע יום שישי והבית רגוע ,הילדים לא מגיעים השבת אז….. אנחנו קופצים בספונטאני לצפון.

תקופת הקורונה לימדה אותנו הרבה מאוד מעבר למסכות חיסונים ריחוק חברתי ועוד. למדנו גם ליהנות מדברים קטנים. למדנו שלא חייבים לטוס לחו"ל כדי להתרגש מנוף ושניתן לצאת לחופשה קצרה בארצנו הקטנה גם בלי לילה בבית מלון או צימר.

אז קמנו בבוקר לא מאוד מוקדם ויצאנו לכיוון הכינרת היפיפייה שלנו שלמרות שאנחנו בסוף הקיץ ואת החורף עוד לא כל כך מרגישים היא עוד שמנמנה ועגולה מלאה במים. מהדרך התקשרנו למשרדים של אבוקייק כי שמעתי שיש להם אטרקציה חדשה ומיוחדת – שייט בקייקים בסוואנה הפראית של צפון הכינרת. טיול בוטיק למשפחות ולקבוצות.

בבוקר יום שישי הנסיעה לכנרת עוברת מהר, הגענו די מהר לאזור גשר אריק שם פגשנו את אלכס המדריך. אלכס מדריך טיולים מוסמך מלא בידע כרימון ציפורים , צמחים היסטוריה – לכל שאלה יש לו תשובה מדויקת.

התארגנו עם חליפות הצלה וקפצנו לקייקים. השייט הייחודי יוצא אל הלגונות הפרוסות בין שפך הירדן לכנרת בתוך צמחיה סבוכה ועשירה. הצמחייה שצמחה במקום במשך שנים של יובש ומיעוט מים בכינרת הפכה לאיים בתוך הכינרת תודות לשנתיים רצופות גשמים שמילאו את הכינרת כמעט עד תום – הכנרת כמעט מלאה ואנחנו בסוף העונה החמה.

t/sdcard/DCIM/100GOPRO/GOPR0373

השייט זורם בנעימים שקט אוויר צח והסברים ( לא יותר מידי) של אלכס. רואים ציפורי מים , נמיות שחוצות את הלגונות מכאן לשם ומידי פעם דגים מקפצים במים. האווירה הקסומה יחד עם שילוב הטבע הפראי והמים סביב הופכים את החוויה לייחודית . באמצע השייט עוצרים על אי קטן נותנים לידיים העובדות קשה בחתירה לנוח, אלכס שולף מתיקו תרמוס עם תה צמחים נהדר ועוגיות – בול בזמן. חלק מהמשתתפים קופצים בנקודה זו לטבילה נעימה במי הכינרת הנעימים שלהפתעתי למרות שאנחנו בחודש נובמבר לא היו קרים מידי.

t/sdcard/DCIM/100GOPRO/GOPR0283

לאחר כשעתיים וחצי של שייט חזרנו לנקודת המוצא, היה נהדר ! חוויה מומלצת במיוחד מתאים לזוגות ולמשפחות או לקבוצות של מקומות עבודה וחברים.

אבו קייק עובדים מימים א – ו משעה 9:00 – 15:00 סגור בשבתות וחגים

טלפון 04-6921078

לאתר אבוקייק

אחרי שעשינו את הפעילות הספורטיבית של היום הרגשנו שמגיע לנו חיזוק חיובי וטעים – הרווחנו אותו ביושר. כיוונו את הוויז לקדמת צבי ליקב בזלת.

יקב בזלת הגולן הוא הבייבי של יואב לוי. יואב התחיל את דרכו בייצור יין ב 1988 במטבח הביתי כתחביב והתאהב. בשנת 2000 הוציא את התהליך ייצור היין מהבית ופתח את היקב במקומו הנוכחי. אל מול נופה המהמם של הכנרת.

מרכז המבקרים אינטימי מקבל את פנינו. ריח משכר של יין באוויר. זוג יושב בפינה ומתלחש ומולו מגש תקרובת מגרה מאוד. מחוץ למרכז המבקרים פרוס מתחם גדול מלא בשולחנות אירוח שחלק מהם כבר היו תפוסים בקבוצות וזוגות שהגיעו לטעימות יין ו בראנץ' שישי נחמד.

יקב בזלת מייצר כ 85 אלף בקבוקים בשנה שכולם מיוצרים מענבים של כרמים בבעלות היקב. כך מסבירה לנו אליסיה החיננית מנהלת מרכז המבקרים. אנחנו מיצרים בעיקר יין אדום ( יש יין אחד לבן שעוד נחזור עליו)

סוד הטעם המיוחד של היין של יקב בזלת טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי האקלים המיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים ומוקפדים מספרת אליסיה.

טעמנו שלושה יינות מצוינים הראשון  188 שהינו סינגל וינייארד 100% קברנה סוביניון המגיע מכרם "תל פארס"  שבגובה 900 מטר. היין מיושן 20 חודש בחביות עץ צרפתיות . טעמו של היין נהדר. בעל גוף מלא עם טעמי פירות עמוק וצבעו כהה.

מקור השם של היין – 188 הוא על שם חטיבת השריון 188 שנלחמה בתל פארס באומץ רב במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. לכבוד הגדוד שספג אבדות רבות בקרבות. יואב לוי הוא פטריוט גדול מספרת אליסיה. קשור מאוד לחיל השריון , מארח במקום חיילים ומפגשים של הגדוד. בחצר היקב ניתן לראות טנק ישן.

היין השני שטעמנו היה מגמה 2018 בלנד של 75% קברנה סוביניון ו -25% מרלו טעמו כדומדמניות שחורות, צבעו חזק ומתאים לאירוח קליל שהולך נהדר עם גבינות ואגוזים ומתאים לשתייה עם ארוחת צהרים קלילה כאשר הוא מקורר מעט

יין הרוזה שטעמנו ומאוד אהבתי הוא שרדונה שמיוצר מבלנד של ענבי שרדונה, קברנה סוביניון עם ענבי איזבלה בעלי טעם מיוחד ממש כטעמו של מנגו שמוסיף טוויסט מיוחד בטעם הפירותי והרענן של השרדונה.

ביקב בזלת מגישים מבחר מנות לצד היין פלטות גבינות , עלי גפן ירקות חתוכים ועוד. בעתיד הקרוב יורחב תפריט האירוח ויכלול דגים מעושנים ועוד

ביקב ניתן גם לקיים אירועים בהפקה אישית בנוף מהמם . חתונות , אירועי חברה ועוד עד 2500 משתתפים.

 לכל הפרטים על יקב בזלת הגולן לחצו כאן.

נהנינו מאוד מהביקור ביקב בזלת – יין מצוין אירוח כיד המלך בנוף מושלם – מה בן האדם צריך יותר כדי להשלים יום שישי ספונטני מענג.

השאר תגובה