איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

רמת הנדיב טיול רגוע קרוב לבית

תחושה של דג'ה וו באוויר. כבר היינו בסיפור הזה והנה שוב – שוב סוגרים את נמל התעופה, שוב תו ירוק / תו סגול ונראה שעוד שנה אזרחית המתחילה בקרוב תהיה בסימן קורונה, חיסונים ומגבלות.

למרות הכול לא נפסיק לטייל אולי יותר נכון בגלל המצב לא נפסיק לטייל ובמיוחד באוויר הפתוח. אין כמו  טיול קרוב לבית  ביום של שמש חורפית נעימה. הכול ירוק מסביב והאוויר צלול ומזמין.

יצאתי לטיול קצר נעים במיוחד ממש קרוב באזור המרכז הצפוני – בנימינה כרכור – ברמת הנדיב. רמת הנדיב פארק טבע מקסים הכולל בתוכו את גני זיכרון שבליבם מתחם הקבר המטופח של הברון רוטשילד ורעייתו מרכז לימוד למחקרים בנושא קיימות וחדשנות למען איכות הסביבה.

סיפורה המופלא של רמת הנדיב כרוך בחזונו של איש אחד – הברון בנימין דה רוטשילד שחלומו קרם עור וגידים בבניית ארץ ישראל המתפתחת בתחילת המאה ה 20. הברון הקדיש את מפעל חייו למען היישוב העברי בארץ. רכש קרקעות רבות ושלח מהעולם יועצים חקלאיים שיסייעו לחלוצים בארץ ללמוד את תורת גידול הירקות והפירות. כמו כן עסק הברון גם בפיתוח תשתית תעשייתית בארץ הקים מפעלים, יקבים ותחנות כוח במטרה להוביל את המדינתנו הקטנה לעצמאות כלכלית.

הברון נפטר ב 1934 בגיל 89, כעשרים שנה לאחר מותו ומות רעייתו  נטמנו עצמותיהם בטקס קבורה ממלכתי ברמת הנדיב. כאות כבוד והתודה גדולה למשפחת רוטשילד נקראו בישראל מספר יישובים על שם בני המשפחה – בנימינה על שם הברון רוטשילד גבעת עדה על שם רעייתו, זיכרון יעקב על שם אביו ומזכרת בתיה על שם אמו

שער הכניסה לגני הנגיב

פארק רמת הנדיב  כולל 4,500 דונם המחולקים לשניים – אזור של צמחיה טבעית ואזור מטופל על ידי גננים. הטיול במרחבי הגן רגוע ונעים. השבילים רחבים והשיטוט האיטי  נעים ומרגיע במיוחד. כאן נזכרים שאין מה למהר. בכל פינה בגן נראה משהו חדש ומיוחד המעורר את כל החושים. מדשאות מסודרות עם מבחר מגוון של עצים ופרחים המייצרים במקום תמונה פסטורלית קסומה.

את הסיור פתחנו בצפייה בסרטון קצר המספר את סיפור חייו של הברון רוטשילד משפחתו והגן. עם חווית הסרט בראש יוצאים לטייל במרחבי הגן הבנוי ממספר מתחמים –  גן הוורדים, גן האיריסים, גן הדקלים, גן הריחות וגן המפלים ולכל אחד יש את הייחוד שלו.

גן הריחות – כשמו כן הוא נטועים  בו שיחי ריח וטעם. גן זה מונגש לאנשים כבדי ראיה, כל השילוט נעשה בכתב ברייל. ממליצה מאוד לגעת בצמחים וליהנות מריחם המיוחד.

גן הריחות

ייחודם של גני הנדיב הוא שבנוסף לכל היופי הפורח שמוצע למבקר בהם יש גם אפשרות ליהנות ממגוון הפעלות המתאימות לילדים ולמבוגרים. במרכז הגן ניתן לרכוש "ארגז כלים" בו יש הפעלות ומשחקים בחלוקה לאזורים השונים בגן.  בגן הריחות שיחקנו במשחק הדומה לחדר הבריחה "סוד הגנים" אך כאן זה גן בריחה. סיפור המסגרת הוא הרצון שלנו לעזור למדען להציל את כדור הארץ משואה אקולוגית, על ידי פיענוח כתב סתרים וצפנים תוך שימוש בטיפים הנמצאים בגן. היה מעניין ומאתגר איש לא נותר אדיש לחידה המיוחדת. הפעילות מתאימה למשפחות עם ילדים מגיל 7 או לקבוצות חברתיות מגיל 13. עלות ערכה לקבוצה: 55 ש”ח. ערכת משחק מומלצת ל- עד 5 אנשים.

גן הדקלים

עונות השנה מורגשות מאוד בגן. בכל עונה יש חלק בו שיפה יותר משכניו. בעונת החורף בה הוורדים  בתקופת תרדמה גן זה מושך איליו פחות מבקרים, לעומתו גן הדקלים שהם ירוקי עד זוכרה לקולות התפעלות והתרגשות במשך כל ימות השנה. נטועים בגן דקלים שנאספו מכול קצבות עולם.

גן המפלים

גן המפלים היה הנקודה הבאה בטיולינו בגן. גן המעוצב בסגנון איטלקי. בנוי טראסות אבן, היורדות מטה ומי מעיין היוצרים מפלים קטנים זורמים ונאגרים בבריכה עגולה המקבילה לנוף הפתוח המשקיף אל הים התיכון. משני צדדיו נטועים עצים רבים והבולטים ביניהם הם עצי דרקונית קנרית. עץ עם שם מיוחד שזכה בו בצדק – כל פעם שענף נכרת במקומו צומחים שניים ממש כמו דרקון המגדל שני ראשים.

עץ האחולים

השנה היא שנת שמיטה, ובגני רמת הנדיב מצאו דרך ייחודית להסביר את הפן התנכי ולקשרו לקיימות ואהבת הארץ. כדי להנגיש את הנושא לילדים וגם למבוגרים הוצבו ברחבי הגן לוחות עץ ממוחזרים עם הסברים על שנת שמיטה ביהדות המהווים חלק ממשחק פעיל בשם "מסלול פעיל על הפסקה". בסיומו של המשחק מגיעים לעץ המשאלות שעליו תולים את המשאלות למען האדמה ולטובת הקיימות.

מחוץ לגני הנדיב ישנם עוד מסלולי טיולי יפים מומלצים בהם אפשר ללכת או לרכב על אופניים אל כולם ניתן לצאת מהחניה. עלות חניה יומית היא 25 שקלים (הכניסה לגני הנגיד אינה כרוכה בתשלום) ממנה אפשר להיכנס לשערי הגן או ללכת למסלול טיול בטבע.

מחניון גני הנדיב יוצא מסלול ההליכה אחד בשם שביל האחוזה בן כ 4 ק"מ והינו מעגלי. בטיול במסלול זה  נגיע לחורבת עקב, נחלוף ליד שדות רחבים, נחזה במשטחי דשא ירוק ושמיים כחולים ממעל. השביל יורד לוואדי ועולה בחזרה לנקודת המוצא.

מעיין צור
בית מרחץ רומי ליד עין צור

השביל השני המקוצר הינו שביל למעיין צור – שביל קצרצר בן כ חצי קילומטר יוצאים מחניון בית ספר כרמים . צעידה קלה למעין עם מים שופעים , בריכות יפיפיות בלב חורש עשיר – מאוד מומלץ.

במרכז גני הנדיב נמצאת מסעדת מטעמים – כשמה כן היא מגישה מטעמים צמחונית גם דגים. המסעדה מעסיקה נוער בסיכון. בני הנוער עוברים הכשרה במסעדה ומועסקים בה בתפקידים שונים, בשיתוף עם עמותת עלם, העמותה לנוער במצבי סיכון וגני רמת הנדיב.

חלל המסעדה גבוה ומרשים אולם הסעדה גדול וגם מרפסת הצופה לנוף הגן מהווים מקום נהדר לסעוד בו ארוחת צהרים טובה. ההגשה ליחידים לפי תפריט ולקבוצה במבנה של מזנון עשיר. מבחר גדול של סלטים מיוחדים ומטובלים היטב.  קרפאצ'ו סלק עם פיסטוקים, סלט חסות וגבינות בוויניגרט תפוזים, מבחר ירקות קלויים ועוד.

למנה עיקרית הוגשו מבחר תבשילים – לזניה תרד וגבינות , סנייה חצילים ובורגול שהיה מעדן ממש. קארי הודי עשיר בירקות ונתחי דג, סלמון אפוי בתנור וגם מבחר ירקות טריים מקפצים במחבת.

הארוחה הייתה נהדרת הוגשה בטוב טעם וברוחב לב עם שרות נהדר של בני הנוער.

במסעדה ניתן גם לערוך אירועים פרטיים ואירועים עסקיים כמו חתונות, בת/בר מצווה, ימי הולדת ועוד

שעות פתיחה:א'-ה': 08:00-15:00 יום ו': 08:00-13:00

טלפון: 04-8449998

אם כבר יצאנו ליום טיול ממש קרוב לבית אז מה דעתכם לעשות אותו לממש מושלם וליהנות גם מספא או ארוחת בוקר מושלמת ואם ממש תרצו אז לילה כך בספונטני בבית מלון בלי לעבור דיוטי פרי ובמחיר " נורמלי" ?

נוף ים התיכון מחלון מלון רמדה

מלון רמדה חדרה, השייך לרשת מלונות JACOB עבר בשנה האחרונה מתיחת פנים משמעותית – שופצו בו כל החדרים והחללים ועכשיו הוא מהווה קפיצה קטנה לחו"ל כאן קרוב. על שפת הים עם נוף משגע ניתן ליהנות מבילוי יומי או סופ"ש איכותי.

ארוחת הבוקר המוגשת במלון רמדה היא חגיגה קולינרית במיטבה. בנוסף לכול הסלטים , הגבינות , הדגים המלוחים והמאפים " הרגילים" שאנחנו פוגשים בכל בית מלון בארוחת בוקר ישראלית כאן הגדילו להכין לנו – פינת חומוס פול אמתית עם כל הפריטים החשובים, סנדוויץ' טוניסאי אסלי המוכן במקום וגם לא תאמינו בריק. מכירים מה זה בריק – דף בצק  של סיגר ם במילוי תפוחי אדמה וביצה אותם מקפלים ומטגנים בשמן רותח עד שהחלבון הביצה מתקשה והחלמון נותר נוזלי – שחיתות שווה ומצדקת.

סנדויץ' טוניסי בארוחת הבוקר

כן יש גם המון מנות אחרונות – עוגת היער השחור מקרונים ומה לא. כל כך טעימה הייתה ארוחת הבוקר שממש היה קשה לעזוב, סיום הארוחה היה לי מושלם עם כוס תה עם תפוח וקינמון. עונג.

כל חדרי המלון צופים לים ויש במקום בריכה חיצונית וגם בריכת שחיה מחוממת – מושלם לימיי החורף. למלון יש ספא ואפשר להגיע ליום כיף במלון כולל ארוחת בוקר ובילוי באושן ספא .במהלך חודשי החורף תוכלו למצוא מחירים שווים להתארח במלון – החל מ-620 ₪, בתנאי של 2 לילות ללינה וארוחת בוקר.

הכניסה למלון רמדה
פינת ישיבה יפיפייה במלון רמדה חדרה

כתובת: שדרות מנחם בגין חדרה. לפרטים נוספים: הזמנות 079-580-0101 או באתר

אין הרבה דברים טובים לומר על השפעת הקורונה על חיינו אך אולי את העובדה שלמדנו לטייל יותר בארץ ולגלות פינות חמד שהיו כל השנים ממש מתחת לאף שלנו אך לא ראינו או הגענו אליהם ניתן לזקוף לזכות מגפת הקורונה.

השאר תגובה