- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

רוול וייטנאמי במילוי ירקות

כדי להכין רוול וייטנאמי במילוי ירקות לא צריך להיות שף אסייתי . צריך ידע מצומצם ודפי אורז . מקורם של דפי אורז הוא המטבח האסייתי. ניתן למצוא מנות מעניינות שמשתמשים בהן בדפי אורז  במטבח הווייטנאמי ובתאילנדי. דפי האורז יכולים להיות מטוגנים, אפויים, מאודים וגם רק מורטבים ומכאן האפשרויות הרבות בשימוש בהם. דפי אורז מתאימים לרגישים לגלוטן. הם נהדרים למקפידים על הגזרה – רק 8 קלוריות לדף אחד. הכנת המאכל ללא בישול משמרת את הערך התזונתי  של ויטמינים ורכיבים אחרים. אם בחרנו מרכיבים לא "יקרים" בקלוריות  עבור המלית הרי שהרווחנו כי המנה טעימה במיוחד ומשביעה.

ניתן למלא את דפי האורז בכל מילוי שנבחר. אם הרול יעבור טיגון ניתן להשתמש במרכיבים  לא מבושלים כמו שרימפס (חסילונים) קצוצים או בשר טחון. אם התכנית היא לאכול אותו קר,  יש לבשל את חומרים כמו עוף או דג לפני כן. אפשר גם לבחור להכין רול צמחוני שהוא נהדר  ומלא טעמים.

תהליך הכנת רוול וייטנאמי במילוי ירקות ממש פשוט: מרטיבים במים, מספיגים, ממלאים במלית שבחרנו וזהו. מנה זו יפה, כי מבעד לשקיפות העדינה של עלי האורז  ניתן לראות את מגוון הצבעים של המלית.

  

זו בהחלט אחת המנות המועדפות עלי ועל בני משפחתי. למארחת העסוקה היא מהווה פטרון מצוין –ניתן להכין את ה רוול הוייטנאמי במילוי ירקות  יום לפני האירוח  ולשמור במקרר ביום האירוח אפשר להגיש קר או אפוי בתנור. אני מגישה אותה תמיד עם רוטב טריקי משודרג או רוטב עם בוטנים.


8 דפי אורז
1 גזר גדול מקולף וחתוך לרצועות אורך דקות.
1/4 כרוב פרוס דק
5 שמפיניון + אנוקי – אם רוצים
4 בצלים ירוקים קצוצים דק
1/4 חב' כוסברה שטופה וקצוצה דק
חתיכה קטנה של ג'ינג'ר טרי קצוץ דק

אפשר להוסיף פיסות עוף – אני מעדיפה שלא

200 גר' אטריות שעועית מוכנות

כף סויה איכותית

 לרוטב

2  כפות סויה בהירה
2  כפות מיץ לימון
רבע כוס מים
2  שיני שום
מעט צ'ילי טרי קצוץ דק
שמן שומשום

מעט בוטנים קצוצים


הכנה מוקדמת

חזה עוף – מקפיצים כמחבת טפלון את הבשר עם 2 כפיות סויה – לאחר שמוכן חותכים ביד לחתיכות קטנות.   אטריות שעועית – מכינים לפי הוראות היצרן. משרים למשך כחצי שעה ברוטב סויה.

טובלים את דפי האורז 1-2 דק' במים לריכוך, ומעבירים למגבת נקיה לספיגת העודפים.

מניחים ב1/3 הקדמי של כל דף אטריות וירקות או עוף ואטריות ומגלגלים (מקפלים למטה, בצדדים ואז מגלגלים כלפי מעלה) כמודגם בסרטון.

מערבבים את מרכיבי הרוטב יחד בקערה, מניחים כל רוול בתוך עלה חסה, מפזרים מעל בוטנים קצוצים וטובלים ברוטב.

רוצה ללמוד להכין מנות נוספות מהמטבח הווייטנאמי ?

צור איתי קשר לברור התאריך הקרוב לסדנת בישול אסייתי  צלצל עכשיו  054-4944205

להתראות

איריס לוי שף פרטי