- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

צ'ילי קון קארנה כמו במקסיקו

הוזמנתי להכיר ולטעום את " החדשה" של מוזס – זו המקסיקנית בהרצליה פיתוח אמרו .

אז נסענו למקסיקלי – הבעלים מגדירים את המסעדה  כבית אוכל מקסיקני – "עושים אוכל מקסיקני אמיתי, חם, שעושה שמח בפה ומזיז את הגוף" – בצדק.

מסעדה שמחה באווירה קלילה עם אוכל צעיר , טרי ושמח המתאים למשפחות , לבני נוער – לצעירים ולצעירים ברוחם. מסביבנו במסעדה המלאה בערב קר ישבו משפחות עם ילדים צעירים , זוג מבוגרים והרבה חברה צעירים , מוזיקה שמחה ברקע וריח משגע באוויר של אוכל טוב.

המסעדה שומרת על אוטנטיות למקור  – מטבח מקסיקני עם התאמה לחיך הישראלי – אפשר גם לקבל מנות לא חריפות כאן.

פתחנו את הארוחה עם שתי מרגריטות  – מקסיקלי בולדוג משקה נהדר המוגש עם  בירה בהגשה מיוחדת – ממש כמו שטעמנו במקסיקו והשני מפנק במיוחד מרגריטה קפואה עם קרם קוקוס.

החגיגה המשיכה עם מנת  נאצ'וס – טורטיות תירס אפויות עם גבינות מותכות, חלפניו, עגבניות, בצל ירוק וכוסברה. מוגש עם שמנת חמוצה וגוואקמולי  שהייתה חביבה – מתאימה למנת " חברה" כזו שחולקים – אנחנו טעמנו וזהו – רצינו לשמור מקום בבטן למנות השוות ממש – ובצדק.

המשכנו בשתי מנות ראשונות ממש נחמדות – קסדיית גבינות וקלח תירס על הגריל שהייתה מנה ממש מענגת . מלאה בטעמים של עישון , ונימוחות כיפית – ממליצה !

לעיקריות בחרנו  שתי מנות – האחת  מנת הדגל של המטבח המקסיקני  צ'ילי קון קרנה שהייתה טובה – מצרפת כאן את המתכון שלי לצ'ילי קון קרנה . המנה השנייה שהייתה מצוינת  !!! הכי טובה שאכלנו בארוחה וכשאתם תגיעו למקסיקלי – ממש ממליצה לכם לבחור אותה טיחואנה ביף – רצועות בקר ופטריות על מצע בטטה לבנה.
מוגש עם קלח תירס וסלסת פרי . ליקקנו את הצלחת מעושר הטעמים יוצא הדופן .

למנה אחרונה לא היה לנו מקום . לבנים בבית הבאנו  במשלוח  – take away – בוריטו  עוף ובוריטו בקר שקצרו תגובות מצוינות.

אחרי שעשיתי לכם רצון עז לאוכל מקסיקני קבלו  את המתכון המנצח שלי לצ'ילי קון קרנה

צ'ילי קון קרנה

6 מנות

להגשה

שורים את השעועית למשך לילה .

מחליפים את המים ומבשלים בסיר גדול עד לריכוך. שומרים 2 כוסות של מי הבישול להמשך.

מחממים בסיר גדול שמן ומוסיפים את הבצל ומטגנים יחד כשתי דקות. מוסיפים את השום והפלפל הירוק וממשיכים לאדות כ – 3 דקות נוספות. מוסיפים את הבשר , מלח ופלפל , כמון, קינמון והצי'יפוטלה ומטגנים ביחד עוד מספר דקות עד להשחמת הבשר . מוסיפים את רסק העגבניות ובוחשים אותו פנימה . מוסיפים את העגבניות המרוסקות , השעועית המבושלת + מי הבישול ששמרנו . מבשלים על אש קטנה אחרי רתיחה במשך שעה לפחות עד להסמכה . מתקנים תיבול ומגישים .

מסדרים אורז חמים בצלחת , עליו כמות נאה של צ'ילי קור קרנה נהדר ומעל מפזרים כוסברה טרייה , ופרוסות דקות של פלפל חלפיניו. במקסיקו מגישים את המנה עם שמנת חמוצה כדי " לקרר" את החריפות.