- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

פת תאי עם עוף

מדי פעם  – האמת הרבה יותר ממדי פעם ,עולים בי געגועים לתאילנד . ההסתובבות המרחפת ברחובות הצפופים של בנגקוק. ללכת לאיבוד בשוק הגדול של סוף שבוע , לריחות הנפלאים  של שוק הלילה בצ'נג מאי , למוכרות הססגוניות על הסירות – הלונג טייל  long tail בשוק הצף וכמובן לטעמים המופלאים של האוכל. אוכל עשיר עז טעמים – חריף , חמוץ מלוח ומתוק באיזון מדויק.

אבל לצערי איני יכולה לטוס לתאילנד כל שבוע אז כדי לספק את הצורך אני מכינה בבית אוכל תאילנדי וכשאני רוצה להתפנק אנחנו יוצאים לאכול בחוץ. אז זהו – על זה בדיוק אני רוצה לספר על המסעדה המיוחדת שגילינו – באשדוד מסעדת "רונג'אן" ברחוב גאי אוני 10 .מסעדה קטנה ומטריפה , ממש כמו בבנגקוק.

אבי הכיר את רונג'אן בתאילנד , התאהבו, הגיעו ביחד לאשדוד ופתחו לפני כשלוש שנים את המסעדה של המלכה – התאילנדית לדבריו. רונג'אן מוציאה תחת ידיה אוכל תאילנדי אמתי , פשוט, ולא מתחנף לטעם הישראלי  . משתמשת בחומרי גלם נכונים , מאזנת את הטעמים וכשלוקחים ביס מהצלחת – מרגישים ממש שם ברחוב הצדדי בבנגקוק.

אז לאחר שטעמנו חלק מהמנות הזמנתי את עצמי ליום בילוי עם רונג'אן במטבח. בישלנו ביחד , צחקנו וקשקשנו לא מעט על בישול , ישראלים תאילנדים וילדים.

לרונג'אן יש כזה ביטחון  באיכות הבישול שלה , הווקים 3- 6  במספר העומדים על האש בו זמנית מקשיבים לה ומוציאים מנות נהדרות , טעימות מיותר. רונג'אן חולקת איתי את כל המתכונים עם חיוך גדול – "אין לי מה להסתיר כאן "  היא אומרת – זה ברור את המיומנות של שנים של בישול וDNA  בשלני מיוחד  אי אפשר להעביר במתכון.

הכנו ביחד מרק קארי ירוק חלב קוקוס ועוף, סלט פפאיה , עוף בקארי, מרק תום יאם וכמובן גם את המנה האהובה על הישראלים את פה תאי .

רונג'אן שמחה לחלוק אתכם את המתכון הנהדר שלה לעוף עם אטריות מאמה .

הכנתי את האטריות מאמה עם העוף של רונג'אן  בבית והשתמשתי במוצרים המצוינים של חברת "מאסטר שף"  הקו האסייתי . התוצאה הייתה מצוינת . בני ביתי אהבו  במיוחד את אטריות הביצים המסולסלות בהם השתמשתי  שהיו עסיסיות  וטעימות במיוחד.

אטריות מאמה עם עוף

מחממים בווק 2 כפות שמן . מוסיפים את העוף ומבשלים כ שתי דקות.

מוסיפים את השום , כרוב , גזר וממשיכים לבשל /להקפיץ עוד כשלוש דקות ביחד.

מוסיפים את האטריות  המבושלות ומקפיצים יחד עוד כשתי דקות .

מוסיפים את שני סוגי הסויה  + סוכר ופלפל שחור.

אם אוהבים חריף קוצצים פנימה פלפל צ'ילי יבש.

מוסיפים כ ¼ כוס מים . מבשלים ביחד עוד כ דקה .

מסדרים בצלחת נאה  מפזרים בצל ירוק מעל . מגישים עם פרוסת לימון.