- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

פסטיבל של חוויה בכרמים

בכל פעם שיוצאים לחופשה בחו"ל אנחנו מחפשים את הפסטיבלים המיוחדים. עכשיו כאן קרוב לבית במועצה האזורית גזר – ממש במרכז הארץ יתקיים פסטיבל של יין ספורט ואוכל טוב.

לראשונה בארץ המותג הצרפתי השווה " מרוץ הבוז'ולה “ עושה עליה וחובר לפסטיבל חוויה בכרמים לשילוב מושלם של יין אוכל וריצה.

מרוץ הבוז'ולה המסורתי מציין את חגיגות השקת היין הצעיר של השנה. הוא הוכחה ניצחת שניתן לשלב ספורט עם פינוקים . מסלול המירוץ שאורכו חצי מרתון עובר בין כרמים ויקבי בוטיק במועצה אזורית גזר בדומה לאח הגדול המתבצע בצרפת. לכל אורכו של המסלול יש תחנות רענון בהן ישתו הרצים מים וכמובן יטעמו יין , ירקדו וישמחו. כדי לטעום מעט ממה שיהיה בפסטיבל הצטרפתי לחבורת  אוהבי אוכל טוב בניצוחה של  אילנית צמח מנהלת התיירות של מועצה אזורית גזר יצאנו לבקר  במספר קטנטן של נקודות לאורך המסלול.

את הבוקר פתחנו בארוחת בוקר עשירה במיוחד במושב ישרש אצל משפחת לוי – " טעמים בטבע" במרכזו של המושב הקימו גו' וחנה לוי חקלאים מוותיקי המושב פינת חמד. אפרת ואלעד שהם דור שני במושב פיתחו את המקום והגדילו לצד לול המטילות, הזוג הנחמד פתחו מרכז מבקרים המקיים מפגשים חקלאיים, מעדניה מפוארת בה מגישים ארוחות בוקר לאורך כל היום הכול מעשה ידיהם להתפאר. "אנחנו משתמשים רק בתוצרת טרייה שלנו ושל המשקים הקרובים לנו ממועצה האזורית גזר " מספרת אפרת החיננית.

נהנינו מארוחת בוקר עשירה , מאפים נהדרים , שקשוקות מושלמות מביצים טריות , סלטים , גבינות ועוד. מדי יום שישי אפשר ליהנות כאן מארוחת בוקר זוגית במחיר של 180 ₪ – אכול כפי רצונך.

הקרנו את ראשת המועצה החדשה הגברת רותם ידלין שספרה על התכניות היפות שיש לה לזמן הכהונה שלה וכמובן הזמינה את כל בית ישראל להגיע ולהשתתף בחגיגה הכפולה של  ספורט ופסטיבל.

את ישרש עזבנו רגועים ומלאים ושמנו את פנינו לכיוון יקב ברבדו שבכרמי יוסף – הנמצא על כביש 44 בלב הכרמים עצמם. את היקב הקימו פרו'פ שוסייוב ופרופסור ברבדו ב 1999 מתוך תשוקה גדולה ליין וחלום למימוש הידע הרב שצברו לאורך השנים בגידול ענבי יין. ליקב ברבדו מרכז מבקרים נעים בו ניתן לטעום את היינות המצוינים . אהבתי במיוחד את הסוביניון בלנד שלהם וגם את הרוזה . משתתפי המירוץ יוכלו לעשות במקום אתנחתא ( משתתפי מסלול ה 12 ק"מ וה 21 ק"מ) . במקום יוגש כיבוד קל , טעימות יין והרבה מוזיקה ואחר כך להמשיך בריצה – הרבה יותר קל.

יקב ברבדו 0502207022  כשר.

מיקב ברבדו המשכנו ליקב בזק הנמצא בתוך כרמי יוסף – בביתם של חנן ועדינה . הגענו לחצר מוריקה שולחנות עמוסים בבקבוקי יין גבינות וענבים משגעים הכול תוצרת המקום. מול נוף מהמם הסביר חנן על תהליך ייצור היין , ביקרנו במכון ייצור היין והתרשמנו מהתהליך שבימים אלו הנו בשיאו.

חנן עורך סיורים ביקב וגם ערבי מוזיקה וטעימות יין בימי חמישי . משתתפי המירוץ יוכלו גם כאן לעצור להתרגעות טעימות והלאה לרוץ עד הסוף ביקב ברקן.

יקב בזק  0506241405 כשר

שעת הצהרים הגיעה ולמרות שכל היום אכלנו ושתינו יין נהדר – בצהרים צריך לאכול ארוחת צהרים – בקיבוץ שעלבים יש קייטרינג טעים "אוכלים טוב בשדות איילון " שמו . קיבוץ שעלבים הוא קיבוץ שיתופי דתי בו מופעל חדר האוכל היום כמטבח קייטרינג המציע אוכל כשר ברמה טובה. ניתן לעשות במקום אירועים קטנים וגם לקנות בימי שישי אוכל מוכן הביתה. ביום המירוץ יתקיים במקום יריד אוכל גדול לקראת שבת  – מומלץ.

את הסיור סיימנו במשק פז שבכפר שמואל . משק ותיק מאוד בו מתגוררים ארבעה דורות של משפחת פז. המשק מייצר שמן זית איכותי מאוד ממבחר זני זיתים . כל תהליך יצור שמן הזית מתבצע במשק מה שמבטיח איכות שמן גבוהה.

פסטיבל חוויה בין כרמים יתקיים  3-4.10  יום חמישי ושישי.

ביום חמישי – אירוע הפתיחה יתקיים במרכז המבקרים של יקב ברקן בהשתתפות חבורות זמר ומופע של אפרים שמיר ואלון אולארצ'יק.

ביום שישי יוזנקו המרוצים במסלולים השונים משעה 05:00  ומסיבת הסיום תתקיים בשעה 11:00 ביקב ברקן.