איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

מסיבת קוקטייל מיוחדת

משקאות מצוננים, מוסיקה רכה, אורות עמומים וחברים קרובים – נשמע כיף? כן, אנחנו מדברים על מסיבת קוקטייל מיוחדת .

מסיבת קוקטייל מיוחדת ידועה בתור אירוע מסוגנן ומתוחכם כאחד. זו דרך נחמדה להשתחרר מכל המתחים ולבלות בצורה רגועה. בין אם מדובר בפגישה לאחר העבודה עם הלקוחות והשותפים העסקיים ,מסיבת יום הולדת או במפגש  עם חברים, לוגמים משקה קוקטייל נהדר ואוכלים מטעמים מיוחדים.

תכנון מסיבת קוקטייל היא משימה מורכבת ויש לקחת בחשבון מספר נושאים כדי להבטיח הצלחה של הערב. מסיבה המתוכננת נכון ומדויק תשאיר עליך  כמארח רושם טוב על החברים או הקולגות לעבודה.

סידור החלל בו תערך המסיבה

כדי לאפשר לאורחים להסתובב ולנוע בחופשיות בחדר יש לדחוף את כל הרהוט בסלון צמוד לקירות. יוצרים פינות ישיבה קטנות עם כיסאות ושני שולחנות מתקפלים קטנים המשמשים מקומות עמידה ושתייה. רק אל תסדרו שורה של כסאות בזה אחר זה הצמודים לקיר כמו במסיבות שערכנו בתיכון.

לאחר מכן מקמו את הבר. מלאו אותו באלכוהול, מיצים טריים, מוגזים למיניהם, פירות טריים, קרח, בוטנים, זיתים, כוסות זכוכית, מפיות, מקלות בחישת קוקטייל. אפשר לשכור את שירותיו של ברמן מקצועי היודע להתקין קוקטיילים מרעננים שישדרגו את כל הערב. אם החלטתם שלא, ניתן לקחת מתכון אחד או שניים של קוקטיילים אהובים, להכפיל את הכמויות להציב כלי עם קרח ליד וכך כל אורח ימזוג לעצמו קוקטייל. אפשרות נוספת נחמדה במיוחד היא להדפיס מתכון לקוקטייל ולהציבו על הבר לידו כל המרכיבים של המשקה וכל אחד יוכל להכין לעצמו. יהיה אשר יהיה מה שתבחרו חשוב לי להדגיש שאין מה להשקיע ביין או בירה  שהיינם משקאות "רגילים" שרצוי לא להכלילם במסיבת קוקטייל.

מה מגישים ב מסיבת קוקטייל מיוחדת ?

המפתח להצלחת מסיבת קוקטייל היא לגרום ולעודד תנועה מתמדת של האורחים, את זאת נעשה על ידי כך שלא נמקם את כל הכיבוד במקום אחד. יש למקם שולחנות במספר מקומות בחדר בנפרד מהבר המרכזי כך שהאורחים יוכלו להתכבד ולשתות  בכל מקום בחדר בזמן שהם נפגשים ומשוחחים עם שאר האורחים. כדי להגדיל את החוויה והאווירה הטובה אפשר להשתמש בשירותים של מלצר שיסתובב בין הנוכחים עם מגש ויגיש מתאבנים קטנים – Finger food מעשה ידי שף פרטי.

יש לשים לב לא לשגר את כל הכיבוד בבת אחת! חשוב לשמור את המפתיעים והטעימים במיוחד לשלב מאוחר יותר. אני ממליצה לפתוח תמיד בכוסיות של מרק חם בחורף ומרק קר בקיץ שיוגש בכוסיות קטנות של  וודקה או טקילה, אגוזים למיניהם ועוד שניים שלושה מתאבנים קטנים – כל זה כדי שהאורחים ירגישו נינוחות אך לא יתמלאו מידי.

כשמתכננים מה להגיש צרך לחשוב על קטן וקל לניוד – גודל של ביס / נגיסה.

תוספת נהדרת למנות הקטנות המוגשות במזנוני הקוקטייל הם אגוזים קלויים, אפונה בטעם ווסבי , בוטנים מטוגנים. לבשלנים אני מאוד ממליצה להכין פטריות שמפיניון ממולאות, קרוסטיני עם סינטה כבושה, בליני עם קוויאר שחור ,טורטיות קטנות ממולאות בירקות ועוד… יש לי בקשה – אל תגישו ירקות חתוכים עם מטבלי גבינה משעממים שהיו נהוגים מאוד בשנות ה 80 – 90 !

מתכון למרגריטה

מסיבת קוקטייל מיוחדת

ממלאים כוס ערבוב בקרח ומוסיפים 3 כפות טקילה, 11/2 כפות ליקר טריפל סק ו1 כף מיץ לימון.
מנערים היטב, מרטיבים את שולי כוס ההגשה במיץ לימון וטובלים במלח ים.
מסננים לתוך כוס הקוקטייל ומגישים עם פרוסת לימון.

מתכון לקוסמופוליטן

ממלאים כוס ערבוב בקרח ומוסיפים 3 כפות וודקה, 11/2 כפות ליקר קואנטרו 11/2 כפות מיץ חמוציות וכפית מיץ לימון.
מנערים היטב ומסננים לתוך כוס קוקטייל מצוננת.

  1. חתולי8 הגיב:

    שווה!!
    מתי עושים מסיבת קוקטייל?
    או סתם יושבים על כוס קפה?

  2. איריס לוי הגיב:

    היי חתולה – מסיבת קוקטייל אני עכשיו בעניין.
    גם קפה זה יופי.
    אולי שבוע הבא ?

השאר תגובה