איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

מאפה אספרגוס וריקוטה

מאפה אספרגוס וריקוטה

אני מאוד אוהבת לבשל אבל לא מרגישה שחייבת להיות כל היום במטבח כדי להגיש למשפחה או אורחים מאפה מיוחד או מנה מעניינת . הרעיון הוא להשתמש בחומרי גלם איכותיים בלבד ולשלבם בחכמה תוך שמירה על כללים בסיסים של בישול נכון . האיטלקים אלופים בהכנת מנות טעימות בטרוף תוך הקפדה על הכללים שדיברתי עליהם .כמעט בכל ארוחה איטלקית  תמצאו ירקות טריים ,גבינות טובות שהחיבור בניהם יעשה את כל העניין .

לפי כללים אלו נולד מאפה האספרגוס והריקוטה הנהדר שהכנתי. באחד מטיולנו באיטליה הכרנו את ה Cicchetti – צ'יקיטי מנות פתיחה קטנות  כמו הטאפאס מהמטבח הספרדי . הצ'יקיטי מוגשים בפאב על שולחן הבר . סוגים רבים ומגרים של קטנים וטעימים – מאפים ההולכים נהדר עם אלכוהול.

בפאב מסעדה זה פגשתי לראשונה את מאפה בצק העלים היפה הזה שבמרכזו שורות שורות של אספרגוס צעיר העטוף מסביבו בריקוטה ועוד טעמים טובים. הכי חשוב שהתוצאה נהדרת – עם מעט עבודה שלנו במטבח.

בעניין חומרי הגלם האיכותיים אני ממש ממליצה להשתמש בבצק עלים על בסיס חמאה ולא מרגרינה וכדי שיהיה ממש קל – בצק מרודד = פחות עבודה בשבילי.

מאפה זה יכול להיות "גדול" ולהיות מוגש למרכז השולחן או להיות מוגש במלבנים קטנים כמנה אישית לכל סועד.

מאפה אספרגוס וריקוטה

  • בצק עלים מרודד מופשר
  • צרור אספרגוס טרי
  • 250 גרם גבינת ריקוטה איכותית
  • 100 גרם פרמג'ן מגורר
  • עלים מ 5 ענפים של תימין
  • 1/2 כפית מלח
  • חלמון ביצה להברשה

מערבבים את גבינת הריקוטה עם גבינת הפרמג'ן + מלח + עלי התימין .

פורסים את בצק העלים על תבנית המכוסה בנייר אפייה . חותכים את הבצק למלבנים לפי צורת ההגשה שנבחרה – מרכז שולחן או כמנה אישית. בעזרת סכין חורצים פס ישר 2/3 מעומק הבצק במרחק 3 סנטימטר מהקצה סביב סביב.

על המלבן הפנימי שנוצר מורחים את תערובת הגבינה – לא עוברים את קו הסימון.

מסדרים אספרגוס צפוף צפוף  מעל הגבינה .

מורחים על המלבן החיצוני חלמון ביצה .

אופים בתנור שחומם ל 190 מעלות כ 20 דקות או עד להשחמת המאפה.

תהינו בארוחה

איריס לוי שף פרטי

השאר תגובה