איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

כשחלום הופך למציאות – כפר נופש עין גב

אחרי השנה וחצי אינטנסיביים בלשון המעטה שכולנו עברנו ביחד וגם לחוד מגיעה לנו חופשה . חופשה מיוחדת, רגועה ומעצימה. חלום של חופשה כזו שמגיעים, זורקים את המפתחות של הרכב ולא נוגעים בהם לעולם ( או עד סוף החופש). העניין שאם חשבתם שאני חושבת על איטליה / מלדיביים או אוקלנד אז זהו עכשיו כבר שוב לא. כמאמר השיר "אנחנו נשארים בארץ ".  בזכות הקורונה והפעם זה באמת בצדק בלשון חיובית – בזכות הקורונה למדנו להכיר טוב יותר ולאהוב הרבה יותר את ארצנו שלנו. גילינו מקומות קטנים ונסתרים וגם כאלה שהכרנו אבל ממש שכחנו מהם שאפשר לנפוש בהם על אמת.

בשנת 2020 כשרובנו רק התכנסנו לתוך עצמנו ורק רצינו שהשנה הרעה תעבור ומהר חיים סתתיהו, מנכ״ל תיירות עין גב והצוות שלו החליטו שזה בדיוק הזמן להתפתח. פתחו את המגירות והוציאו  תוכנית פיתוח גרנדיוזית להקמת 59 וילות משפחתיות לחוף ימה של הכינרת. בעבודה מאומצת בלי להתפשר על שום פרט הוקמו היחידות  בעיצוב חדשני, מאובזרות ונוחות במיוחד לבילוי משפחתי איכותי המהוות תוספת משמעותית למתחם  האירוח הוותיק. היום כפר הנופש כולל 174 יחידות נופש העטופות במדשאות ומרחבים ירוקים הנושקים לחוף הכינרת הכחול. חוף הרחצה של עין גב הינו מהיפים והמטופחים ביותר בכנרת, עם תחנת הצלה מסודרת, כסאות נוח, שמשיות, מתקני משחקים ועוד. על החוף יש  קיוסק נחמד בו אפשר לרכוש נישנושים – מארטיקים וקוקטיילים עד לצ'יפס ושניצל. אורחי המלון מוזמנים לאכול ארוחות בוקר עשירה במיוחד בדיוק כפי שאנחנו אוהבים במסעדת המלון. מבחר גדול של ירקות טריים , גבינות , דגים מלוחים וחביתות כמובן – איך אפשר להתחיל בוקר בנופש בלי איזו חביתה טובה.

מה עושים בחופשה החלומית ? כל אחד עם המתכון שלו . בשבילנו  סדרו לנו הכול במקום אחד. בכפר הנופש עין גב דואגים להכול וכמובן אמרנו שלא מזיזים את הרכב – הריי "איבדנו " את המפתחות שלנו ברגע שנכנסנו למתחם הנופש.

אם אתם בעניין בטן גב בחופשה הזו  תתכוננו שמסלול ההליכה שלכם הוא מהווילה עד לחוף הכינרת – 4-6 צעדים בדיוק. אצלי אחד מהרכיבים החשובים בחופשה מושלמת הוא טיפול / מסג' מכול סוג שהוא.  ניתן להזמין טיפולים נעימים לחוף מסג'ים או טיפול בווצ'ו – טיפול במים. החברה מ"עולם המגע" יגיעו אליכם ויטפלו וישחררו כל שריר תפוס .לפרטים – אולה נוטי – 052-5595065. חוויתי לראשונה את הווצ'ו – טיפול במים. האמת – זו התמכרות , בטוחה שאשוב להתענג מטיפול ייחודי זה שוב

לאלה שהינם אנרגטיים יותר ניתן להזמין פעילות ספורט מגוונות למשפחות עם ילדים – מומלץ. הכול זמין מ שייט בסאפ או קיאק זוגי וכמובן גם חווית אבובים ובננה במי הכינרת שזה עונג אמתי. היהלום שבפעילות הוא הסקי מים (wakeboard) הנחשב זה שנים למלך הבלתי מעורער של הספורט הימי. לפרטים – ליאור אליהו – 054-4997777, https://wakeboard.co.il/

אם החלטתם שאתם רוצים לצאת מעט מהשלווה לסיור מאתגר בהרים מסביב לכינרת – טיול רייזרים בנהיגה עצמית הוא בשבילכם. "סי רייזר" – טיולי רייזרים אתגריים בעין גב של יניב גל מקיבוץ עין גב, חיי ונושם את רמת הגולן מכיר כל פינות חמד, מעיין שופע ותצפית עוצרת נשימה. יניב  מדריך את טיולי הרייזרים בהרבה חוש הומור תוך שימת דגש לכל הפרטים הקטנים כגדולים. בהתייחסות מקסימלית לבטיחות של הנוסעים שלו. "האפשרות לתת למשפחה להיכנס לרייזר אחד בנהיגה עצמית יוצרת חוויה משפחתית מיוחדת" מספר יניב. אנחנו ביקרנו בעין סוסיתא – מעיין ניסתר מיוחד עם מים קרירים וצלולים. קפצנו למים  ששדרגו וקיררו את החום הקיצי. יניב דאג לאבטיחים קרים במקום שהעצימו את החוויה.

שום חופשה אינה מושלמת ללא ארוחה טובה .. לפחות אחת. אם אתם אוהבי בשר מעברו השני של הכביש – מול עין גב שוכנת מסעדת מרינדו שם ניתן לחוות ארוחת בשר גורמה כהלכתה רועי תבור ושותפו איתמר קנדליק, נוקדים, חקלאים ויזמים מהגולן, הקימו את רשת המסעדות והמעדניות "מרינדו-הבשר מהגולן". במרינדו ניתן לאכול או לקנות את כל מה שאתם צריכים לארוחה שווה – בשר שמן זית תבלינים יין ועוד. אם בחרתם לקנות בשר, במתחם המגורים שלכם יש מנגלים לשימושכם , ומקררי אכסון לבשר . ראיתי שהרבה משפחות בוחרות "לפתוח שולחן" על הדשא ולהכין את הארוחה שלהם ביחד- הרי אנחנו אלופי הנפנוף אוהבי ה"על האש"

אם בחרתם להתפנק אז … תתכוננו ממש ליהנות מחוויית בשר טובה. במסעדה מבחר עשיר של מנות ראשונות שהבחירה ביניהן קשה. נקניקיות תוצרת המקום, אותן מאוד אהבתי, עראיס מצוין , נשנושי אסדו צלויים במדויק ובאופן מפתיעה גם הצמחונים ייהנו מסלטים איכותיים ורעננים. עיקר העיקרים – המנה העיקרית גם הבחירה מאוד לא קלה – פלטת בשרים , סטייק טומהוק סטייק טיבון ועוד. מרגישים שבמרינדו יודעים ואוהבים את הבשר שלהם. דרגת עשייה מדויקת , טיבול לא אגרסיבי שנותן כבוד לבשר האיכותי.

מסעדת מרינדו הינה מסעדה ותיקה ששומרת על איכות הבשר ואיכות האירוח כבר שנים. מאוד נעים להגיע ומאוד טעים לאכול כאן וגם לקחת להמשך החופשה

מרינדו: להזמנות ולסניפים – 1599-50-30-80

אם אתם בעד דגים – לארוחה פחות מעונבת אפשר להגיע למפגש הדייגים', בנמל עין גב על שפת הכינרת, בילוי ומפגש עם משפחה וחברים עם מטעמי דגים טריים מהכינרת צ'יפס, בירה מהחבית וגם מוזיקה טובה. האווירה במקום היא הסיבה המרכזית להגיע – הכינרת המלאה והאורות המנצנצים של טבריה. . האוכל המוגש מתאים גם לילדים.

שעות פתיחת המפגש – ימים א'-ד' – 12:00-21:00טלפון – 04-6658835.

שעות פתיחת החנות – יום חמישי- 09:00-16:00, יום שישי- 08:00-14:00.

אם חפצה נפשכם בחוויה קולינרית אחרת , לא עוד מסעדה או ארוחת מנגל איכותי אני ממליצה על  האלטמנים. שני אחים למשפחת אלטמן שיבשלו בשבילכם או אתכם חוויה קולינרית . גילי וג'ק אלטמן, גילי, שף בוגר בתי ספר לבישול  וג'ק, איש של בשר סדנאות ואירוח מציעים מגוון סדנאות בישול מיוחדות וארוחות שף בטבע- חווית בישול אינטימית וארוחות פרטיות המתאימות לזוגות ומשפחות. אבל לא רק סדנאות הריי אנחנו בעניינים של חופש ופינוק אז ארוחה טובה היא ממש אופציה . אני השתתפתי בארוחה שהייתה באמת חוויה של אוכל טעים במיוחד בהגשה אסתטית ממש בטוב טעם. חווית צהרים שהותאמה לימים חמים – סלטים מיוחדים ורעננים , דגים שהוכנו בעדינות רבה בטעמים קלילים. הפרוש של האחים למנות מוכרות כמו גרוולקס סלמון שהם הגישו בתוך קרואסון מלוח בתוספת ירקות בחמיצות עדינה קצר מחמאות מכול המשתתפים. מבחר של בשרים על האש בתוספת ירקות קלויים היה מצוין. גם מנות לטבעונים מקומן לא נפקד – רביולי בטטה מצוין. 

גילי אלטמן – 054-4933621, https://altmanim.co.il/

בעתיד הקרוב ייפתח במתחם עין גב גם חדר יין בו יוצגו יינות שיצרו בגליל ובגולן. במקום יארחו סדנאות יין הרצאות ועוד. עד שחדר זה יהיה זמין ניתן לערוך הרצאות על יין על המדשאה המטופחת מול הכינרת לעת ערב. חווינו מפגש מעניין כולל טעימות  עם מנכ"לית יקב תבור – מיכל אקרמן שהציגה את יקב תבור .היקב  הוקם בשנת 1999 על ידי 4 משפחות כורמים ותיקות מכפר תבור. מיקב קטן, צמח יקב תבור לאחד היקבים המובילים בתעשיית היין הישראלי בזכות עשייה יצירתית, חקלאות אקולוגית ויין איכותי. טעמנו את היין החדש מסדרת אקו  – יין לבן שרק בוקבק לפני שבועיים, בלנד מיוחד פירותי ומרענן מתאים מאוד לקיץ שלנו.

לא קל לסיים חופשה מענגת ולחזור לפקקים בדרך הביתה, אבל האמת החופשות האלו נותנות כוח וחשק לפתוח עוד שבועות של עשייה וכבר להתחיל לחלום על החופשה הבאה

הכותבת הייתה אורחת של  כפר הנופש עין גב

השאר תגובה