איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

טעימה ירושלמית – המתכונים אצלכם בבית

רחוב יפו

איך אנחנו משמרים את החוויות שחווינו בזיכרון? איך בונים את "בנק" הזיכרונות שיישאר זמין? שלא ימחקו לנו דברים ממנו. זיכרון הוא אחד הדברים הכי מדהימים שהגוף שלנו יודע לעשות. תחשבו על זה – כל יום טומן בחובו מאות ואלפי חלקיקי מידע, פרצופים חדשים, חוויות שאתם יוצרים עם אנשים אחרים וכולם נכנסים ומתמקמים במוח שלנו.  לכל אחד יש את הדרך שלו לתייג ולאחסן זיכרונות אלה.

ומה קורה כשאנחנו רוצים להיזכר ? איך אנחנו מחזירים את האירוע למודעות שלנו בחזרה ? בטיול האחרון שעשית, התצפית האחרונה שצפה ובמסעדה בה ביקר. יש כאלה שמצלמים תמונות והחזרה לתמונות שצילמו מזכירה ומשמרת את החוויה. יש אנשים שריח מחזיר אותם לחוויות עבר ואחרים טעמים, הטעם של הפיצה שאכלו במנהטן או טעם הערמונים הנצלים על האש ברחובות פריז בחורף.

כולנו היינו רוצים זיכרון טוב יותר, אבל מסתבר שיש דרך פשוטה מאוד לחדד אותו והיא באמצעות ריח וטעם. חוקרים מאוניברסיטת צפון אומבריה באנגליה מצאו כי ריחות וטעמים עוזרים לנו מאוד לשוב לחוויות שחווינו בעבר.

שוק מחנה יהודה

העיר ירושלים, מלבד היותה בירת ישראל, היא גם בירה קולינרית מובילה. מיטב השפים הוותיקים והחדשים מעטרים מדי יום את העיר בשלל טעמים, סגנונות וריחות. לאחרונה יצא לדרך  פרויקט מיוחד "טעימה ירושלמית" שבדיוק נוגע לנו בבלוטות הטעם ומנגן לנו על מיתרי הזיכרון בעדינות. היום יש לכם את האפשרות לשחזר את הטעמים והריחות המדויקים מהחוויות הקולינריות שחוויתם בירושלים , מהארוחות המיוחדות בהם טעמתם את מנות הדג של 50 מהמסעדות המובילות בעיר ולשחזר אותם במדויק אצלכם במטבח.

עיריית ירושלים בשיתוף onlife הקימו אתר ייעודי חדש בו משתפים השפים בסרטוני וידאו קצרים  שלב אחרי שלב, בהכנה מדויקת של המנות הטובות של ירושלים.  הסודות הקטנים והגדולים, הטיפים החשובים והסיפור שמאחורי כל מנה , בלי טריקים ובלי שתיקים – המתכונים המדויקים של מנות ממחנה יהודה, המקלובה המפורסמת של מסעדת אקליפטוס, החומוס המושלם של אבו שוקרי ועוד.

פטיסרי אבו סהיר השער החדש

באתר ניתן למצוא גם מתכוני "מאמות ירושלמיות", בשלניות ביתיות מכל המגזרים, העדות והדתות בעיר, עם סיפור קצר עליהן ומתכונים שלהן, שיהיו פתוחים לציבור. כמו – קובה, סמבוסק ועוד.

בעלות מינימלית של 10 ₪ לסרטון תיהנו ממנה נהדרת שתחזיר אתכם ברגע לטעימות המושלמות מירושלים.

כדי לעורר את התיאבון קפצנו לירושלים לטעימה  אקלקטית של מנות מיוחדות המשתתפות במיזם. בעיר העתיקה של ירושלים טעמנו  את עוגת השוקולד הנהדרת של פטיסרי אבו סהיר. עוגת השוקולד הוכנה במיוחד למיזם החדש.

במסעדת המוציא פגשנו את שף אבי לוי המוכשר, טעמנו מבחר מנות נהדרות וביניהן חריימה עם סלמון מיוחד. אבי לוי מגלה את הסודות שלו לחריימה ביתי מושלם בסרטון .

אבי לוי

בלי קוקטייל מיוחד אי אפשר – הגענו לבר הקוקטיילים גטסבי   . בר בסגנון אמריקאי של שנות ה30 – תקופת היובש בארה"ב. טעמנו קוקטיילים ססגוניים ופירותיים במיוחד.

טיסט אוף בומביי
קוקטייל קרם דויאולט

שום ביקור בירושלים לא יהיה שלם בלי סיבוב אפילו קטן בשוק מחנה יהודה – הלב הפועם של העיר. פגשנו את שף שלי פרידמן באטליה שלה – הקומה השנייה מעל השוק בה היא מקיימת אירועים וסדנאות. טעמנו את המנה הקלילה וטעימה במיוחד של פילה לברק על עדשים וירקות שוק טריים.

האטליה של טלי פרידמן

לסיום הגענו לעין כרם הציורית לסדנת קובה נהדרת – אוכל כורדי מקורי עם דליה חרפוף המקסימה שבאומר שיר וריקוד ספרה את סיפורה וגם כאן למדנו את כל הסודות למרק קובה סלק מושלם.

דליה חרפוף והקובות המשלמות

הפרויקט הזה מאפשר לכל חובבי הבישול והאוכל ללמוד מהטובים ביותר ולצאת שפים אצלכם בבית. כמו כן ממליצה לכם לעשות התערבות בין בני המשפחה. להכין את אחת המנות מהאתר ואחר כך לעלות לירושלים ולטעום את המנה במסעדה, נראה מה המשפחה תגיד איזה מנה יותר מוצלחת שלכם או של השף. לכל הסרטונים והמתכונים – לאתר טעימה ירושלמית לחצו כאן

השאר תגובה