- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

טורטיה במילויים שונים

בימים בהם הטמפרטורות עולות אין כוח או חשק להכין משהו גדול – הדורש הרבה חומרי גלים , הרבה זמן הכנה והכי חשוב הרבה כלים הדורש ניקיונות אחרי . אז בשביל רגעים כאלה ודומיהם נולדה בביתי ארוחת ה טורטיה במילויים שונים . תמיד יש לי במזווה חבילה אחת לפחות של טורטיות חצי מוכנות . טורטיות הדורשות רק קלייה קלה על מחבת יבשה כדי שיקבלו חמימות ומעט טעם מעושן ומהן מכינים ארוחה כמו במקסיקו – טורטיה במילויים שונים.

מכינים מבחר של ממרחים , מילויים , סלטים וטופינגים – מניחים במרכז השולחן ומגלגלים . כל אחד מכין את המנה שלו .

ארוחת טורטיות מהווה בילוי חברתי נהדר ומהווה פתרון מצוין לארוחה בה משתתפים אנשים עם העדפות קולינריות שונות – צמחונים , קרניבורים ואף טבעונים. אם בין המשתתפים יש גם כאלה שלא צורכים גלוטן אפשר להגיש גם טורטיות מקמח תירס .

אז קדימה לעבודה – הכינו קווקאמולי , סלט חסה , בשר / תבשיל שעועית שחורה , בצל מטוגן המוסיף קריספיות וטעם רב , שמנת חמוצה – להקלה על החריפות , סלסת עגבניות ועוד ועוד לפי מה שאתם אוהבים.

 

טורטיות ממילויים שונים

מתכון לגוואקמולה  ומתכון לסלסת עגבניות נהדרת מצורף בקישור

קרם שעועית שחורה

במחבת רחבה מחממים שמן. מוסיפים בצל וסוכר ומטגנים עד שהבצל משחים. מוסיפים למחבת עם הבצל המטוגן את השעועית, מלח ו 1/2 כוס מים עם מעט מלח.

בעזרת מועך פירה מועכים את השעועית תוך ערבוב עם הבצל המטוגן אם יש צורך מוסיפים עוד מעט מים. ממשיכים למעוך עד שנוצר פירה קרמי ורך שצבעו אפרפר. תהליך המעיכה של השעועית נעשה כולו מעל אש בינונית-גבוהה. אם השעועית מתייבשת אפשר להוסיף ציר ירקות אם יש ואם לא אז מים. כך תעשו גם אם רוצים לחמם את השעועית  לפני אכילה.

טבעות בצל מטוגן קריספי

 

חותכים את הבצל לפרוסות בעובי חצי ס"מ עד ס"מ.

מפרקים את הפרוסות לטבעות בודדות.

מערבבים את הקמח עם התבלינים ומוסיפים את הבצל.

מחממים את השמן לטיגון

כשהשמן רותח – לוקחים חופן  קטן טבעות בצל

מטגנים עד שהבצל נהיה בצבה צהוב עד חום בהיר

מניחים בנייר סופג..

רצועות סינטה ברוטב

בקערה מערבבים את הסינטה עם יתר החומרים. אפשר להניח לסינטה לעמוד לספיגת טעמים 10 דקות או כמה שעות ואפשר לצלות מיד.

מחממים מחבת רחבה מעל אש גבוהה ומניחים את נתחי הבשר במחבת.  צולים כ-5 דקות מכל צד עד לשינוי צבעו – לא יותר !