- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

חציל שלם ממולא בבשר

אני ממש לא אוהבת לגהץ !

אם להיות כנה אני ממש שונאת לגהץ ! במיוחד בקיץ – חם לי ואני מזיעה אבל הכי חשוב –

מ ש ע מ ם  כל כך מונוטוני כל כך לא מעניין . אבל צריך אז אני מגהצת . כדי להפיג את החום אני כמובן מפעילה את המזגן על טמפרטורה שהפינגווינים באלסקה היו בוחרים  וכדי להפיג את השעמום אני מציבה את קרש הגיהוץ מול הטלוויזיה ומחפשת – מחפשת תכנית שתענין  אותי   , שתפיג לי את השעמום הגיהוצי ותשכיח  ממני את חובותיי . אז בעודי מזפזפת בין הערוצים נפלו עיניי על תכנית של  השף עומר מילר באחד הערוצים . שם הראה איך הוא מסדר בצלחת חציל אותו מילא בבשר !! המראה הדליק אותי  ! כבר התחילו לרוץ לי בראש חומרי גלם , מה אני אשים בתוך החציל , מה יהיה המילוי שלי , איך אבשל אותו ובמיוחד כמה משפחתי תאהב אותו.

אז כך נולד המתכון הנהדר הזה אצלי במטבח והאמת יש כבר המשך – יש לי מתכון נוסף של אותה מנה טבעונית עם עדשים ללא בשר ללא גלוטן עם הרבה טעמים וחלבון מהצומח.

חציל שלם ממולא בבשר

במחבת – מחממים כף שמן ומטגנים להשחמה את הבצל . שומרים בקערה

ובאותה מחבת מוסיפים כף שמן ומטגנים קלות את הבשר הטחון – רק כשתי דקות כדי שישנה קלות את צבעו . שומרים בקערה עם הבצל ומקררים.

קולפים את החצילים , חותכים את העוקץ במרחק של 3 סנטימטר מהקצה ושומרים את העוקץ.

עם סכין קטן יוצרים חור עגול בחציל ולאט מרוקנים את  תוכנו תוך שמשאירים דפנות חיצוניים שלמים . נעזרים עם כפית כדי להעמיק ולרוקן את תוכן החציל. את בשר החציל אם הוא ללא זרעים אני ממליצה לקצוץ ולטגן מעט ולהוסיפו לבשר. אני לא השתמשתי בבשר החציל כי היה מלא בזרעים לכן לקחתי את אחד החצילים וקצצתי אותו לקוביות , טיגנתי מעט והוספתי לבשר – תוספת החציל ממש מתאימה במילוי.

מערבבת את חציל  נמטוגן עם הבשר ,הבצל שבקערה את קוביות העגבניות , שיני השום הקצוצות, עלי התימין, 2 כפות פטרוזיליה ואת התבלינים. טועמת ומתקנת תיבול

ממלאה תוך דחיסה עדינה את החלל שבחצילים בתערובת הבשר והירקות .

מושכת כל חציל עם שמן זית ומפזרת מלח מסביב.

עוטפת כל חציל בגיליון של נייר אפיה יש להוסיף את העוקץ של החציל כך שיהווה מכסה לפתח בחציל.

מסדרת את כל החצילים אחד ליד השני על תבנית אפיה .

אופה במשך כחצי שעה ב 190 מעלות.

מורחת טחינה טעימה על צלחת ופורסת את החציל החם והריחני – פרוסות רחבות.

מפזרת מלמעלה פטרוזיליה קצוצה