איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

החדשה של ניר צוק – מאפו

dsc_9627

שעת ערב מוקדמת , מחנים את הרכב על רחוב הירקון והולכים כ 100 מטר ברחוב מאפו – אל מאפו 9 בו הוקם מלון פרימה סיטי שם שוכנת ה"חדשה" של ניר צוק מסעדת מאפו.

אווירה נינוחה ים תיכונית מקבלת את פנינו – מרפסת עם מספר שולחנות שלידם יושבים אורחי המלון . בליל מעניין של צרפתית אנגלית ועברית נשמע . נכנסים ללובי  המעוצב בקפידה של המלון ושמהווה גם חלק מהמסעדה , במרכזו בר מרשים ומזמין . על יד הבר יושב השף ניר צוק המקבל את פני האורחים בחיוך גדול.  תשבו איתי לקוקטייל ? אני בדיוק מסיים להכין את תפריט ארוחת הבוקר למחר- לאורחי המלון – הוא אומר.

בשיחה נעימה ונינוחה שמענו מניר על התשוקה הגדולה לאוכל טוב, על האתגר שאינו קשה כמו שחושבים לבשל אוכל כשר ואיכותי , על השמחה וההתרגשות של לפתוח מקום חדש.

ניר מספר על הדרך בה הוא משלב טעמים , על האני מאמין שלו בשימוש בחומרי גלם איכותיים ללא התפשרות – כמו שמן זית , יין , בשר טוב. " הזדמנות להתענג על האפשרות ליצור באופן מדויק חווית אכילה אחרת – שילוב של טעמים וטקסטורות שעושה כבוד למטבח הים תיכוני העכשווי" "השאיפה שלי להציעה ללקוחות – אנשי עסקים , תיירים ישראלים אוכלי כשר ובכלל אוהבי אוכל טוב  אוכל איכותי, יצירתי ומיוחד וכל זה במחיר סביר ובאווירה כל כך כיפית – עושה לי טוב ונכון "

מסעדת מאפו בעלת עיצוב נקי , רך , עם נגיעות של חדשנות .יש תחושה ששמו לב לכל פריט – קטן כגדול . כסאות עץ רכים , נברשות עץ יפיפיות  .אפשרויות  הישיבה במסעדה מגוונות – על הבר , בחלל הפתוח של המסעדה המתחבר עם הלובי  של המלון או במרפסת הפתוחה הכל כך תל אביבית .dsc_9633

dsc_9632

קולות הצחוק שבקעו מהשולחנות לידנו הסבירו שגם שכנינו מאוד נהנים – קבוצה של אנשי עסקים דוברי צרפתית . לידם ישבו קבוצת חברים שמחים – ישראלים  ולצידם משפחה של חובשי כיפה עם מבטא אנגלוסקסי.

בין כל השולחנות הסתובב השף ממליץ , זורק מילה מנגיש את התפריט . בחום הידוע של ניר צוק המארח במסעדתו כמו בביתו.

פתחנו את הערב בישיבה על הבר עם שלושה קוקטיילים נהדרים לפי המלצת השף והברמן .

אחד על בסיס וויסקי וסירופ מרווה, שני על בסיס ערק – אותו ממש אהבתי עם רימונים וענבים – עונג והשלישי עם ערק וטוניק.

המנות הראשונות שהוצאו הן חלק מתפריט ההרצה של המסעדה הנפתחת רשמית ב 15.9.16

dsc_9648

dsc_9645

dsc_9646

בחרנו פרושוטו בקר בשמן זית עשיר עם נגיעות של רחת לוקום – מנה נהדרת , נראית כמו ציור וטעמה מענג – השילוב יוצא הדופן של רחת לוקום מתקתק עם הבשר בתוספת זעתר טרי היה ייחודי.

מנה נוספת – בשר כנפי עוף בטמפורה ברוטב גספצ'ו – היה טעים אבל לא מיוחד .

המנה השלישית – רביולי במילוי ארטישוק ירושלמי ברוטב עגבניות – המראה של המנה לא מהוקצע אבל טעמה…… משובח במיוחד . רביולי מבצק טרי במילוי נהדר – מומלץ מאוד !

לעיקריות בחרנו  שתי מנות מצוינות

הראשונה – פילה מוסר שנצלה על הגריל ואחר כך בתנור המגיע על קרם ארטישוק ירושלמי וירקות שורש אורגניים – מנה טובה וטעימה

המנה ב ה הידיעה של הערב – טלה מורי בבישול ארוך המוגש על פירה תפוחי אדמה עדין ותמרים ממולאים בבשר טלה . מנה מיוחדת , אחרת מענגת וכל סופרלטיב שתוסיפו מתאים !!

dsc_9650

dsc_9653

dsc_9659

 

אז לסיכום – יופי של מסעדה , יופי של ארוחה ממליצה לבקר ולאכול . אנחנו בטוח נחזור לארוחה נוספת – רחוב מאפו 9 תל אביב.

השאר תגובה