איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

גרנולה ביתית – פצצה של בריאות

גרנולה ביתית - פצצה של בריאות

איך אתם מתחילים את הבוקר שלכם?

כבר במאה ה 12 כתב הרמב"ם שהיה רופא  ואיש של בריאות וידע רב כי בבוקר יש לאכול כמו מלך , בצהרים כמו גביר ובערב כעדי . מה שאומר שארוחת הבוקר חשובה מאוד ושהיא חייבת להיות משמעותית מבחינה תזונתית.

כשאני חושבת מה המרכיבים  האידאלים לארוחת בוקר של מלכים  אני מסדרת בדמיוני – פחמימות מלאות , סיבים תזונתיים , חלבון איכותי  וסוכר מורכב. מאוד חשוב לי שארוחה זו תהיה מחומרי גלם איכותיים וגם חשוב לי שהכנתה תהיה מהירה כי בבוקר אין זמן לחיתוכים לקילופים והכנות מסובכות.

אני מאוד אוהבת לפתוח את הבוקר עם גרנולה . גרנולה ביתית – פצצה של בריאות ,כך אני יכולה לשלוט על המתיקות שלה , להוסיף את הקינמון במינון שאני אוהבת וכמובן את הפירות היבשים שאני הכי אוהבת.

החלק החשוב  בגרנולה איכותית  היא  שיבולת שועל  שהינה עשירה במיוחד בחלבונים מהצומח , בסיבים תזונתיים המכונים "סיבי בטא גלוקן" ופחמימות מורכבות כמו כן מכילה  ובמינרלים כגון ברזל, סידן ומגנזיום .

גרנולה ביתית - פצצה של בריאות

אני מאוד אוהבת לערבב שיבולת שועל מלאה עם שיבולת שועל של חברת קוואקר בגרנולה שלי. שילוב זה נותן טקסטורה נהדרת לגרנולה הסופית בגלל הטחינה השונה של שני חומרי הגלם.

מוסיפה זרעי פשתן שגם הם מקור נהדר של טוב – מחקרים מראים שזרעי פשתן מסייעים במלחמה במחלות שונות – מסוכרת, דרך מחלות עיניים ועד סרטן השד , חמוציות , תפוחים מיובשים , אגוזי מלך ושקדים וממתיקה בסילאן טבעי.

את הגרנולה המוכנה אני אוכלת עם יוגורט ביו 4% שומן מדי בוקר  – הטבעונים יעדיפו לאכול את הגרנולה עם חלב שקדים או חלב אורז  – זו הדרך שלי להשקיע בבריאות בכיף גדול.

DSC_0031

גרנולה ביתית – פצצה של בריאות

  • 3כוסות שיבולת שועל מלאה
  • 1 כוס שיבולת שועל קוואקר
  • כוס אגוזים קצוצים גס
  • ½ כוס מים + ½ כוס סילאן
  • ¼ כוס שמן קנולה
  • כוס פירות יבשים קצוצים

מערבבים בקערה את שני סוגי השיבולת שועל עם האגוזים הקצוצים.

מערבבים את המים עם הסילאן  והשמן , שופכים לקערה עם תערובת שיבולת השועל.

מערבבים היטב ומסדרים על תבנית אפייה עם נייר האפייה בשכבה אחת.

אופיים כ חצי שעה בחום של 180 מעלות . מערבבים את הגרנולה כול 10 דקות.

מוציאים את הגרנולה המוכנה מהתנור , מוסיפים את הפירות  היבשים ומערבבים.

משאירים לקירור מוחלת של התערובת .

שומרים בכלי אטום וזמין לארוחת הבוקר הקרובה. אני מאוד אוהבת את הכלי המיוחד שלי לגרנולה האחסונית של Sistema הנאטמת ושומרת על הטריות. האחסונית מגיעה  עם מד ליטר המאפשר לי לקחת בנוחות מהגרנולה וגם למדוד במדויק  את הכמות אותה אני אומרה לאכול.

ממליצה להכין כמות גדולה כי כל המשפחה תחלוק אתכם מעדן בריאותי זה.

#קוואקרבבוקר

השאר תגובה