- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

אטריות סובה עם אספרגוס ושומשום

בעוד מספר שבועות אנחנו טסים ליפן. בשבועות האחרונים אני כבר מתכוננת , מתרגשת מתכננת ובעיקר לומדת.

כדי למקסם את ההכנות אני מתייעצת עם המסטר ליפן – הישראלי הכי יפני שיש – בועז צאירי. בועז איש עם לב ענק ועם ידע אין סופי במסתרי ארץ השמש העולה נותן ונותן ללא גבול. אז נפגשנו כדי לתכנן יחד את הטיול, איפה מומלץ להיות , על איזה רכבת לעלות וכמובן מה ואיפה אוכלים את הראמן הכי שווה , הסושי הכי הכי ועוד.

כחלק מההכשרה לנוסעת המתחילה ליפן נפגשתי אתמול עם בועז לשיעור מעשי  בהכנת אטריות יפניות אמתיות כאן בארץ הקודש. אז למדתי על אטריות סובה , אטריות ראמן וגם אטריות בטטה משגעות.

את האטריות סובה  מכינים מקמח כוסמת וקמח חיטה לבן. צבען  חום בהיר ויש להן ריח אגוזי משגע הפורץ מיד כשהקמחיים מתערבבים עם המים במכונה המיוחדת שבועז ייבא מיפן. טיפטופ המים לתוך הקמח חייב להיות איטי – הוא מסביר דרך החורים הקטנים בדיוק כמו שעושים אותן ביפן.

שאלתי איך אוכלים אותם ביפן  והוא מסביר איך שאוהבים – חם , קר, עם רוטב ובלי רוטב , עם ירקות עם דגים איך שאת אוהבת. אז אם זה איך שאני אוהבת חשבתי לבדוק את האפשרות לשלב את האטריות ברוטב שמן שומשום עם בן משפחה קרוב וישראלי מאוד  – טחינה. התקבל רוטב נהדר שנתן נימוחות נהדרת למנה בתוספת לאספרגוס הנהדר שגדל כאן אצלנו במושב .

  

 

אטריות סובה טריות עם אספרגוס ורוטב שומשום

 

 לערבב בקערה קטנה יחד  שמן שומשום, טחינה, דבש, מיץ לימון, גרידת לימון, וג'ינג'ר עד לקבלת  רוטב חלק.

לחתוך את האספרגוס, לחתיכות בגודל נגיסה. לזרוק את כל גבעולים העציים. לערבב את הברוקולי, שום, שמן ומלח בקערה. להעביר את האספרגוס לתבנית אפייה לצלייה של  10 דקות בחום של 180 מעלות.

בסיר גדול של מים מומלחים רותחים  להוסיף אטריות סובה ולבשל על פי הוראות החבילה (כ -6 דקות). מסננים את האטריות ולהעביר  לקערה גדולה.

מוסיפים  את האספרגוס , בצל ירוק , ½ מהכוסברה ולתבל ברוטב.

לחלק לצלחות הגשה ולזרוע מלמעלה כוסברה ושומשום קלוי .

להגיש מיד.

ארוחה נהדרת כמו של שף פרטי