איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

קורס טעימת שמן זית מקצועי

DSC_0009

" על טעם ועל ריח אין להתווכח "  זהו פתגם מוכר שמקורו רוסי ועבר תרגומים לשפות רבות . בעולמי עד היום פרושו של פתגם זה הינו  – לכל אדם יש טעם אישי משלו ואין אמת אחת נחרצת. אז מהיום זה לא כך, בעולם טעימות שמן הזית – על טעם ועל ריח כן מתווכחים ויש לטעם וריח מדדים ברורים ומדויקים שבעזרתם מדרגים את איכות שמן הזית . אז אם עד היום בדקנו רק את רמת החמיצות שכתובה על בקבוק שמן הזית שלכם – שלא תעלה על 0.8%   וחשבתם שזה המדד לשמן מכתית מעולה  – קבלו תיקון !

אני משתתפת ב קורס טעימת שמן זית מקצועי . זהו תמציתו של היום הראשון בקורס טעימת שמן זית. כל כך הרבה גורמים משפיעים על שמן הזית  מרגע הבציר של הזיתים עד הרגע שאני קונה אותו אצל המגדל שאני מכירה או בסופרמרקט  השכונתי .מהירות העברת הזיתים, כמה אוורור היה להם בדרך ( מפונקים הזיתים האלה ) כמה נקי היה בית הבד בו הכינו את שמן הזית , האם סיננו את שמן הזית ממוצקים שונים ועוד…

אני מרגישה בפתחו של עולם גדול מעניין ומסקרן של טעמים וסודות , ריחות ומרקמים עם הרבה טיפים ומידע חדש ואני מאוד רוצה לשתף אתכם.

DSC_0008

תהליך טעימת השמן הזית היינו מורכב. דורש ידע מעמיק, אף רגיש ולשון שיכולה להבדיל בין טעמים – רוב הטעימה הינה הרחה של הארומה העולה מהשמן שמחומם בכוסית בין כפות הידיים. יש לערסל את השמן בפה ולגלגלו בכל חלל הפה , להכניס אוויר ואז לבלוע . מרגישים התפרצות של טעם וריח נהדר שממלא את כל הראש – כששמן הזית טוב .

DSC_0005

טיפ ראשון שאני רוצה לשתף אתכם מהלימודים של היום –  מצאתם מגדל / בית בד שאהבתם את השמן שהוא מייצר ?

מצוין !!! ממליצה לכם לקנות כמות שאתם מעריכים כי תצרכו בחודש – חודשים. אפילו אם מציעים לכם פח 18 ליטר במחיר מוזל – לא ממליצה לקנות אלא אם זו התצרוכת שלכם לחודשיים . שמן הזית נשמר הכי טוב אצל מי שהכין אותו, פחות נחשף לאוויר ולאור – פחות מתחמצן ולכן טוב יותר. לכן חזרו לאותו יצרן לפני שאתם מסיימים את שמן הזית וחדשו את המלאי לחודשיים הקרובים.

השאר תגובה