איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

פסטה ברוטב קייל וריקוטה

פסטה ברוטב קייל וריקוטהלספורט יש חלק מאוד חשוב בחיי . לא תמיד נהנית לקום בשעה 06:00 ביום שבת ולקפוץ על האופניים ולצאת לדרך אבל אחרי 5 דקות כשהגוף מתחמם כבר נהנית . היום כשרוב העשייה שלנו היא בישיבה – יושבים ברכב , יושבים מול המחשב  יושבים מול הטלוויזיה יש חשיבות גדולה לתנועה היזומה = לפעילות הגופנית. לקח לא מעט זמן עד שמצאנו את הספורט שעושה לנו טוב – רכיבה על אופניים בעלי ואני ביחד עושה לנו את זה .

לא פחות חשוב כשחוזרים אחרי 35 ק"מ בשטח לעשות מתיחות של השרירים כדי לשחררם ואחרי לאכול נכון. חשוב להחזיר לגוף חלבון טוב וזמין ורצוי שיהיה בריכוז גבוה. אך לא רק בסוף הרכיבה אלה גם במשך כל השבוע להקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה לכן  פסטה ברוטב קייל וריקוטה היינה מנה מושלמת אחרי רכיבה.

אנחנו מאוד אוהבים מוצרי חלב נהנים מאוד לשלבם בתזונה שלנו במיוחד גבינת ריקוטה שמקורה באיטליה והיום ניתן למצוא אותה באיכות טובה גם בארץ.

את הריקוטה מכינים ממי הגבינה –  Whey שנישאר לאחר שמכינים את הגבינות , חלבון זה הינו בעל ערך ביולוגי גבוה  , נספג מצוין בגופנו ויעיל מאוד לפעילות השרירים. % השומן בריקוטה הינו נמוך וכך לא מכביד על הצריכה הקלורית שלנו.

לריקוטה יש גם תכונות קולינריות מצוינות . נהדרת לבישול ולאפיה ולכן אני משתמשת בה הרבה. הפעם קבלתי השראה ממתכון של ג'יימי אוליבר האלוף שמכין בשנים האחרונות מתכונים בריאים וטעימים. אני הוספתי הרבה ריקוטה לרוטב מה שהגדיל את הטעם ושיפר מאוד את  מרקם  הרוטב ללא תוספת של טיפה אחת של שמנת.

השילוב של המרכיבים ב פסטה ברוטב קייל וריקוטה הוא ממש פצצה של בריאות . הקייל שייך למשפחה גדולה של ירקות בה כלולים הכרוב, הכרובית והברוקולי. עשיר מאוד בוויטמינים וברזל  התורמים לאיכויות הבריאותיות הרבות שלו.

את כול הטוב הזה הכנתי בקלי קלות הכול בסיר אחד – מתה על מתכונים כאלה !

פסטה ברוטב קייל וריקוטה

 פסטה ברוטב קייל וריקוטה

  • 500 גרם ספגטי איכותי
  • חבילה של קייל ( 400 גרם)
  • 200 גרם גבינת ריקוטה
  • 50 גרם גבינת פרמג'ן
  • 3 שיני שום גדולות
  • מלח לפי הטעם

בסיר גדול מרתיחים מים + מלח.

בינתיים חותכים את הקייל מוציאים את העמוד המרכזי – הלבן של הקייל כך שנישאר רק עם החלק הירוק.

כשהמים רותחים מכניסים את הפסטה לבישול . מוסיפים מעל הפסטה את הקייל + שיני השום ומבשלים ביחד

כ 3 דקות.

מוציאים את הקייל  + שיני השום מהסיר ומכניסים למיכל הבלנדר . ממשיכים לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן – עד שמתרכך.

מפעילים את הבלנדר וטוחנים את הקייל .מוסיפים מצקת אחת ממי הבישול לבלנדר . מוסיפים את הפרמזן וחצי מהריקוטה . טועמים ומוסיפים מלח לפי הטעם.

מנקזים את מי הבישול מהפסטה לאחר שהיא מוכנה .

בסיר מערבבים את הפסטה עם הרוטב המוכן ומפזרים מעל כפיות של ריקוטה.

להזמנת ארוחה איטלקית צלצלו עכשיו 0544944205

השאר תגובה