איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

מיאזאקי – היפני הכי ישראלי

טאבאסאקי – ראמן צילום איריס לו

שמעתם על מיאזאקי – הייאו מיאזאקי הוא במאי סרטים יפאני אנימטור ותסריטאי מוערך הנחשב לאחד הבמאים הגדולים ביותר ביפן. על שמו בחר השף יובל בן נריה לקרוא לדוכן האוכל האיכותי שפתח לפני כשנתיים וחצי בשוק צפון בתל אביב. כמו בכל המסעדות של בן נריה גם כאן האלוהים נמצא בדברים הקטנים . הדוכן עוצב בדיוק רב על ידי פיצו קדם וסיגל ברנוביץ המושך את עינו של כל עובר אורח במתחם . הקו היפני בולט למרחוק, השלט נראה כאילו קופל מנייר משולשים מדויקים – נראה כמשטח אוריגמי גדול . הכיסאות שעוצבו גם הם בסגנון דומה מתכתבים באופן מושלם עם המשטח העליון של המקום ברוח אוריגמי יפיפה.

המטבח גדול ופתוח בו עומד הגריל הרובטה (גריל יפני) המיוחד , גריל שנבנה במיוחד עבור המסעדה בלונדון .המטבח פועל בשקט מקצועי . על שתי נקודות הבישול שולטים ביד רמה שני שפים שהגיעו מסין לאחר חיפוש והכשרה מעמיקה.

יובל בן נריה הוא שף מוכר ומוערך מאוד בזכות שתי המסעדות המוצלחות שלו – טאיזו ויאפאן . לכן היה ברור שגם מיאזאקי תהיה טובה , חגיגה קולינארית אסייתית ואכן כך היה.

התפריט במיאזאקי מאוד מוקפד ומצומצם – ויש גם מנה סודית שלא מופיעה בתפריט עליה מספרים רק לחברים ( אגלה לכם  גם בהמשך). התפריט מחולק לשניים ראמן והמבורגרים . יש גם כל מני קטנים ליד.

בן נריה מגיש חמש מנות ראמן שונות (אחת מהן צמחונית / טבעונית ) . כדי להכין ראמן ראוי כמו זה ביפן יש להכין את ציר המרק שמבושל שעות מעצמות של חזיר . בן נריה מכין את הציר העשיר מכנפי עוף העשירות בטעמים שעברו צליה על הגריל המוסיף טעם מעושן עדין למנה . הראמן הצמחוני טבעוני מוכן בציר שונה מתערובת של פטריות ואצות למיניהן המדגישות את טעם ה אוממי למנה. כל מנת ראמן מוגשת עם שיפוד פטריות /טופו או פרגית לבחירה.

מציר המרק העשיר המתבשל שעות ומסמיך וטעמיו מתחזקים מכינים את "טאבאסאקי", עם אטריות חיטה, בוניטו, ביצה כבושה באפר, מחית פול, תרד טורקי, בצל ירוק ושמן שום שחור. מה שעושה את המנה למיוחדת וטעימה היא התוספת המפתיעה של מעט טחינה עם צ'ילי ירוק ולימון המקפיצים את הביס ועושים את החיבור לטעם הישראלי האהוב עלינו כל כך . מאוד אהבנו את הראמן טעמו משובך ומראהו חגיגה לעיניים . התוספת של השיפוד הפרגית טובה והיא תחליף מצוין לנתח החזיר שמקובל להגישו במנה זו ביפן. ו"ספייסי מיסו", שבו מככבים גם מיסו, מחית צ'ילי אדום , אותו לא טעמנו אך נראה מזמין במיוחד. לצדנו ישבו זוג שהזמינו את המנה הצמחונית שגם היא הגיעה ריחנית במיוחד עם שיפוד של טופו ופטריות ( המנה הטבעונית דומה רק שהיא מגיעה ללא הביצה כמובן )

ראמן טאבאסאקי צילום איריס לוי

את הראמן חלקנו כדי להשאיר מקום להמבורגר – ובצדק כי גם הוא היה מצוין.

ההמבורגרים של בן נריה גם עשו עליה מיפן וממש לא שכחו את ארץ המקור . הם מוגשים בשתי צורות האחת כמו המבורגר "סטנדרטי " בתוך  לחמנייה  והשני עם אטריות ראמן בתוך עלה חסה גדול.

היקיבורגר מוגש עם לחמניית חלב רכה מאוד העוברת צליה קצרה על הגריל הנותנת לה מעטה קריספי המבוגר יפני עסיסי עם טבעות בצל סגול , חמוצי קימצ'י רוטב ברביקיו ומיונז יפני ( 52 ₪) לצד ההמבורגר הזמנו גם צ'יפס אוממי ( 16 ₪)לפי המלצתו של דורון הנחמד – צ'יפס שמטוגן פעמיים כמו שצריך עם תוספת מלח , קארי ופרורי אצות מעל אשר נותן לצ'יפס "אסייתיות " מיוחדת.

הספייסי מיסובורגר ( 58 ₪) הגיע בצלחת מרק גדולה עם אטריות ראמן עבות ברוטב מיסו חרפרף מצוין לצד ביצה  רכה מטוגנת ( סטרטאפ טעים) בעלה של חסה – למרות ההרגל שלנו לאכול המבורגר בביס ולא עם צ'ופסטיק או רחמנה לצלן למאותגרים עם מזלג וסכין כל המרכיבים של המנה התחברו יפה מאוד למנה טעימה מאוד ומנחמת.

היקיבורגר

ראמן טאבאסאקי צילום איריס לוי

עם האוכל שתינו בירות אסייתיות 2 תאילנדיות ושתיים פרייבט לייבל של קבוצת טאיזו המוכנות על ידי מבשלת אלכסנדר.

בין המנות טעמנו גם את התירס הצלוי בחמאת מיסו וגבינה כחולה (18 ₪) שהיה טעים ועסיסי מאוד. השילוב של הגבינה הכחולה עם החמאה והעישון של הגריל עושה את העניין.

בעניין הסוד השמור …… במיאזאקי מכינים בכל ימות השבוע ( א-ה) סלט נוסף שהוא להיט שניגמר כשעתיים אחרי שמכינים אותו – זהו סלט צ׳יראשי – סושי מפורק הדומה לו מוגש גם ביאפאן . הסלט מכיל אורז , קוביות סלמון , אבוקדו , ביצה סלמון ועוד. סלט זה הפך כבר לשם דבר בין ההייטקיסטים העובדים ברמת החייל המגיעים מדי יום ליהנות ממנו.

מיאזאקי פתוחה מדי יום – א – ה 11:00- 22:00 וביום ו מ 12:00 – 16:00 ניתן לאכול על הבר במקום או לקחת מגש ולשבת בכל אחד מהחללים של שוק צפון . כמובן אפשר לקחת מנות ארוזות הביתה / למשרד ויש גם משלוחים

https://www.miazaki.co.il/

הסיקור בשיתוף עם אתר אכול ושאטו

השאר תגובה