איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

כמה פעמים התלבטת מה להכין לארוחת ערב שיהיה בריא ומעשיר תזונתית וגם שהילדים יאכלו אותו בשמחה.

כמה פעמים חשבת במה להעשיר את הכריך לבית הספר או מה לתת בשעה ארבע אחר הצהרים שיהיה טעים ויתקבל על ידי "חבר השופטים" הקטנים בשמחה ?

בדיוק בשביל להשיב על קשיים אלה נפגשנו מספר אימהות לסדנת בישול שארגנה מועצת החלב.

סדנת בישול קלילה לא למיטיבי קצוץ והקפץ אלא סדנה לכל אחד ואחת שתזונת ילדיו חשובה לו ושאין לו זמן רב להשקיע במטבח.

למוצרי חלב יש ערך תזונתי רב בזכות יותר מעשרה רכיבים תזונתיים חשובים כמו  חלבון איכותי, סידן, אשלגן ועוד. למוצרי חלב יש ערך קלורי נמוך (אם לא צורכים מוצרים בעלי תכולת שומן גבוהה) מה שמהווה יתרון גדול בתקופה בה יש עליה ברורה בשיעור הילדים הסובלים מהשמנה.

הכיף והעושר של המאכלים שניתן להכין בשימוש במוצרי חלב שונים + ירקות או בשילוב פסטה גדול ביותר ולנו כאימהות מאפשר להכין במהירות ארוחה מלאה בריאה וטעימה.

הצעה מעניינת לתפריט יומי לילדים וגם מבוגרים:

ארוחת בוקר – בורקס בצק פילו במילוי גבינות

ארוחת עשר – לחמנייה עם ממרח אבוקדו ויוגורט/שמנת קלה

ארוחת ערב – מאפה פסטה עשיר עם גבינות וסלט ירקות ביתי

המנה שהכי אהבתי במהלך הסדנה הייתה מאפה הפסטה שלשמחתי נעשה שימוש בפסטה מקמח מלא שטעמה וצבעה השונה לא בוטלו וכך הילדים אכלו אותה בשמחה רבה.

מאפה פסטה וגבינות

  • ¾ חבילת פסטה פנה מקמח מלאDSC_0053
  • ½ קופסת קוטג'
  • גביע יוגורט ביו
  • קופסה קטנה של עגבניות מרוסקות
  • 3  ביצים שלמות
  • חופן גבינה צפתית קשה מגוררת
  • חופן גבינה צהובה עמק מגוררת
  • מלח
  • אגוז מוסקט
  • פלפל שחור

מבשלים את הפסטה במים רותחים לפי הוראות היצרן. כשמוכן מנקזים את המים ומקררים מאט.

בקערה מערבבים את הקוטג' + יוגורט + ביצים + עגבניות מרוסקות  + גבינה צפתית מגוררת בתוספת תבלינים. מערבבים היטב.

מוסיפים את הפסטה שהצטננה.

משטחים את כל התערובת בתבנית פיירקס בגודל של 20 על 30 ס"מ. מפזרים את חופן הגבינה הצהובה מעל ואופים בחום של 180 מעלות כ-30 דקות או עד שמזהיב.

מגישים חמים עם סלט  – ארוחה נהדרת, בריאה ומשביעה. אתם וילדיכם ייהנו ממנה ביותר.

  1. ריקי ברוך הגיב:

    מקסים. יופי של מנה.
    תודה

השאר תגובה