איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

ארוחה בלתי נשכחת במסעדת 3 כוכבי מישלן

ארוחה בלתי נשכחת במסעדת שלושה כוכבי משלןאכלנו ארוחה בלתי נשכחת במסעדת 3 כוכבי מישלן  – זה סוף הסיפור שהתחיל הרבה זמן לפני .

לפני ארבעה חודשים – או אפילו מעט יותר בערב חם במיוחד בעלי "טייל" לו בין אתר לענייני מצלמות לאתר כלכלי זה או אחר קפצה פרסומת לכרטיסי טיסה מוזלים לאירופה לתקופת החגים. בדיון משותף של שלוש דקות הוחלט שאנחנו קונים כרטיסי טיסה לציריך ומשם נוסעים לאלזס שבצרפת. אזור זה בצרפת ידוע ביופיו וגם באיכות האוכל שלו – מה שעבורנו הוא שילוב מנצח. מה שעוד ידוע לכל פודי מתחיל שבאזור זה ובליאון בפרט יש את ריכוז המסעדות הגבוה ביותר המעוטרות בכוכבי מישלן לקילומטר מרובע. כל שנה הדירוג משתנה אבל ב-2017 היו באלזס 29 כוכבי מישלן סך הכל ב-8250 קמ"ר. היה לנו ברור שללא ארוחה בלתי נשכחת במסעדת 3 כוכבי מישלן הטיול שלנו לא יהיה שלם לכן שלחנו בקשה להזמנת מקום לשלוש מסעדות באזור.

כאמור אנחנו מדברים על כארבעה חודשים לפני הנסיעה !! האמת ככול שעברו הימים והשבועות שכחנו מהסיפור , תאריך הטיסה התקרב וההכנות התחילו ואז פתאום  יומיים לפני תאריך הטיסה המיועד משום מקום קבלנו אישור הגעה – אנחנו שמחים לאשר את בקשתכם להגיע למסעדת   Auberge de l'Il של השף מארק הברלין הנמצאת בכפר קטן ויפהפה 15 ק"מ מקולמאר. המסעדה של הברלין שייכת למשפחתו כבר 150 שנה וידועה בצרפת כאחת הבודדות ששומרות על דירוג של 3 כוכבים משך הזמן ארוך ביותר. כל כך התרגשנו !!!! מיד התאמנו את תכנית הטיול כדי להגיע ב 20.9.18 בשעה 12.45  בבגדי ערב למסעדה.

מזג האוויר ביום זה היה אפרורי עם רוח לא נעימה מה שמנע מאתנו לשבת בגינה המדהימה של המסעדה הממוקמת על גדה של נחל מקסים. הכפר הקטן באזור חקלאי בו ממוקמת המסעדה היה מקסים .הגענו בדיוק ב 12:45 ( נפלאות וויז ) את פנינו קיבלו שלושה אנשים בחליפות עם פנים מאירות . הובלנו אחר כבוד לתוך המסעדה והושבנו בשולחן זוגי הצופה אל הנחל . השולחן היה ערוך בטוב טעם . כלים לבנים מיוחדים , מוסיקה שקטה ברקע ואוירה מאוד נינוחה.

המסעדה היתה כמעט ריקה – למעט זוג נוסף ועוד רביעייה משמאלנו מה שגרם לנו לחשוב מה היה הביג דיל של המתנה של ארבעה חודשים לאישור להגיע – הריי אתם ממש ריקים . לא עברה רבע שעה והמסעדה הייתה מלאה ב 100% .

טיפלו בנו כל כך יפה  שתי מלצריות – אחת ותיקה ואחת מתלמדת , סומליה , מנהל המסעדה וגם השף הגיע בשלב מסויים.

הוצע לנו לבחור שתי דרכים ליהנות מהארוחה – הראשונה – תפריט מובנה בן 3 מנות המחיר של 110 יורו + 14.4% שירות או בחירה מהתפריט הכללי של המסעדה . הלכנו על התפריט המובנה.

לאחר הבחירה בתפריט זה הגיעה מנה קטנה של פטיפורים – משעשי פה המלצרית המקצוענית שלא מחייכת כלל אמרה – קיש קטן מבצק פריך מלוח הממולא בכבד אווז ובציפוי קרמל שרוף מתקתק . לידו פילה סלמון טרי עטוף בקרם מזרת לבנה וצמחי תבלין והשלישי פחזנית אוורירית עם גבינה מקומית. הכול היה טעים במיוחד , כל מנה השאירה טעם גדול של עוד.

סלסלת לחמים וכלי הגשה

חמאה

פטיפורים מלוחים

אחרי הפטיפורים הגיעה מנה " על חשבון הבית " אמרה המלצרית הצעירה המאוד נחמדה של מוס קליל עם קוביות של טונה אדומה המוגש עם בצל שאלוט מטוגן ומעט אבקת כמהין . לצד המנה המיוחדת הוצעו לנו שלושה סוגים של לחם לבחירה – לחם לבן אלזסי , לחם עגבניות וזיתים או לחם זרעים כפרי – בחרתי בזה עם העגבניות – מושלם!

מוס קטיפתי עם קוביות טונה

אחרי כל הקטנים האלו הגיעו המנות הראשונות שהזמנו – הוא הזמין פואה גרה ….. כמובן !! עם רוטב מרלו עדין. אי אפשר להיות באלזס ולא לאכול פואה גרה שהיה מהמושלמים.

אני הזמנתי מנה עם  לובסטר – הגיע סלט קליל של לובסטר חתוך נהדר עם ירקות ולצידו מאפה קטנטן מבצק עדין ומתקתק הממולא בקציפת לובסטר והכל עם רוטב של ארטישוק ירושלמי . היה כל כך טעים ומדויק השילוב בין הטעמים – עונג.

סלט לובסטר

כבד אווז ברוטב מרלו

למנה עיקרית הזמנו – אני – יונה במילוי כבד ופילה בקר המוגשת עם ירקות גינה – מנה יפהפייה בעלת טעמים מושלמים שכללה גם נגיעות של פטריית כמהין . הוא הזמין מנה של פילה בקר עם ניוקי גזר אלוהי ברוטב יין אדום ….. כאן כבר נגמרו לנו הסופרלטיבים – היה ממש טעים.

פילה בקר

יונה ממולא

כמו בכל ארוחה צרפתית המכבדת את עצמה היה צורך דחוף אחרי המנות העיקריות ואחרי מנוחה מסוימת להתאוורר עם גבינות . הגיעה עגלה עמוסה בעשרות גבינות – רק תבחרו – לכל גבינה שנבחרה היה סיפור – מהיכן הגיעה ומה הייחוד שלה – אחת מהכפר השכן , השנייה עם זרעי חרדל מאזור דיז'ון , האחרת מהאלפים מחלב עיזים מיוחד ועוד ועוד. טעמנו כ 10 סוגים שונים של גבינות כל אחת טובה מהשנייה .

מבחר גבינות

מתרווחים אחורה ונרגעים , שותים עוד שלוק מיין הריזלינג המושלם שעליו המליץ הסומלייה המקצועי ומתענגים על הטעמים שעברו בפינו ומתחייבים לעצמנו שבעתיד בכל נסיעה נגיע למסעדת כוכבי מישלן להתענג . את השיחה מלאת ההגיגים "מפריעה " המלצרית החמודה ובחיוך הביישני מגישה לנו  " על חשבון הבית " היא אומרת – צלחת פטיפורים מתוקים – הראשון – היא מסבירה  – מרמלדת פירות יער מהאזור, מקרון במילוי קרם חמאה מהכפר הקרוב , פחזנית במילוי פסיפלורה , מעדן שוקולד עם קרמל מלוח (שניסים גנב  לי ולא טעמתי ) ורקיק שומשום מיוחד.  טוב אז טעמנו – כל אחד היה עולם ומלואו של טעמים – פשוט נהדר.

פטיפורים מתוקים

המנה האחרונה הגיעה בהגשה מקסימה – ניסים הזמין סורבה – ארבעה טעמים שונים של סורבה שהוגשו בקופסת באנטו יפנית – לימון , אפרסק , פירות יער ומשמש – עדין פירותי ולא מתוק מדי.

אני הזמנתי את הקלסיקה הצרפתית – סנט אנורמה שהגיע כמובן באינטרפטציה מיוחדת של המסעדה – פחזנית ממולאה באפרסק  לצד הפחזנית המופלאה הוגש קרם אפרסק נהדר ומרקחת אפרסק מושלמת.

ארוחה בלתי נשכחת במסעדת 3 כוכבי מישלן

ארבע סוגי סורבה

סאנט אנורה

זהו סוף הארוחה הגיע  וידענו שצריך לקום וללכת אך לא ידענו איפה משלמים . המלצרית החיננית אמרה ניתן לשלם כאן ( ליד השולחן) או בכניסה בקבלה  אך רגע היא אמרה אני רוצה שתצאו עם טעם טוב בפה …. הביאה  מגש עם כל מיני קטנטנים יפהפיים משוקולד מריר .

ארוחה בלתי נשכחת במסעדת 3 כוכבי מישלן

מגש שוקולד מריר

הפרידה מהמקום הייתה קשה לנו  הלכנו מסופקים ומרוצים לדלפק הקבלה שם פגשנו אותו כבודו ובעצמו שף מארק הברלין . אמרנו שלום יפה וגם אמרנו תודה גדולה על ארוחה נהדרת, השיחה התחילה להתגלגל והתברר שהשף הוא איש נחמד ביותר – אוהב ישראל . חבר קרוב של השף שלום קדוש  ( מסר לו ד"ש חמה). איש צנוע ונעים לקח אותנו לסיור במטבח המבריק שלו . סיפר בהתרגשות על ביקוריו בישראל  שהאחרון שבהם היה לרגל חגיגות ה 70 למדינה בישל עם שף קדוש ארוחה מיוחדת.

ארוחה בלתי נשכחת במסעדת 3 כוכבי מישלן

עם השף

לסיכומו – הארוחה הייתה מדהימה , מיוחדת ומרגשת אוכל מסורתי של אזור אלזס ששודרג והיה לגורמה.

ממליצה לכם בכל פה להגיע ולטעום וגם משרו ד"ש לשף מישראל. מסעדת   Auberge de l'Il

אז כמו שכבר כתבתי הבטחנו לעצמנו וכאן גם לכם בכל טיול לחוות מטבחים נוספים המעוטרים כוכבים.

בברכה

איריס לוי שף פרטי

השאר תגובה