- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

פריטטה חביתה שהיא ארוחה

למטייל באיטליה או בספרד פריטטה  תהיה מאוד מוכרת . בכל מסעדת דרכים  או בית אוכל בפינת רחוב ניתן לפגוש אותה  פריטטה חביתה שהיא ארוחה סוג של חביתה שמנמנה ותפוחה המועשרת בירקות שונים גבינות צמחי תבלין ומה לא .

הביצים מהוות את הבסיס והחומר המלכד  במנה נהדרת זו מזמן כבר הפכו להיות למנת חלבון מומלצת לתזונה היומית .

לאורך השנים  הטבח העממי הים תיכוני מאוד נהנה לייצר גרסאות קלילות של מאכלים מסורתיים, מצטיין בשימוש בחומרי גלם טבעיים המייצרים בסופם  מאכלים קלים, מזינים וטעימים העתירים  בירקות ומרכיבים טריים שהפריטטה הינה דוגמה נהדרת לכך.

 הפריטטה, חביתת ביצים מועשרת, עם וריאציות אין סופיות כמעט כמספר הכוכבים בשמיים , אפשר להפוך אותה בקלות למנה עיקרית משביעה, מזינה ולא משמינה בארוחת צהריים ,ערב קלה או כמילוי נהדר לסנדוויץ' שווה.

כדי להכין פריטטה ראויה יש לכלול מספר חומרים – כמובן ביצים , ירק , צמחי תבלין וגבינה .

גבינה – השומרים על הגזרה ישתמשו בגבינות בעלות % שומן נמוך כמו בולגרית 5% פטה או צהובה 9% . ואלה שעושים ספורט או שומרים פחות ייהנו מעושר גדול של גבינות – פרמזן , קשקבל , רוקפור וכו'.

ביצים – רצוי להשתמש בביצים גדולות שכמות החלבון בהן גדולה .

ירקות – כמעט כל ירק יכול להתאים מדלועים – דלעת קישוא וכדומה לחצילים ,עגבניות – כל מה שאתם אוהבים .

תבלינים – צמחי תבלין ארומטיים טריים כמו בזיליקום פטרוזיליה או יבשים כמו אורגנו  יכולים לשדרג נהדר המנה

בפריטטה שלי השתמשתי בקישואים ובזיליקום סגול מגינת הירק שלי !

פריטטה – חביתה שהיא ארוחה

  1. מחממים היטב מחבת טפלון (בקוטר כ-22 ס"מ) ויוצקים לתוכה את השמן. מוסיפים את הבצל ומטגנים קלות . לאחר מספר דקות מוסיפים את הקישואים, זורים עליהם מלח ופלפל שחור ומטגנים על להבה בינונית-גבוהה תוך כדי ערבוב תכוף, עד להזהבה קלה של הקישואים.
  2. טורפים את הביצים עם מעט מלח, פלפל, בזיליקום , גבינת קשקבל מגוררת  ויוצקים על הקישואים שבמחבת. מנמיכים את הלהבה לבינונית ומטגנים עד שהחביתה נראית יבשה בקצוות (אפשר להרים בעזרת מזלג ולהציץ למטה לראות אם התחתית שחומה ומטוגנת)
  3. מחממים את הגריל בתנור ומעבירים את המחבת סמוך ככל האפשר למקור החום (משאירים את הידית מחוץ לתנור אם היא לא עמידה לחום). קולים עד שהשכבה העליונה תפוחה ושחומה.
  4. שמים צלחת שקוטרה גדול מקוטר המחבת והופכים עליה בתנועה אחת את הפריטטה.
  5.  מגישים מיד עם סלט .

רוצים להכיר יותר את המטבח הספרדי ?

הירשמו עכשיו לסדנת בישול ספרדי