- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

פיצה ללא גלוטן

פיצה ללא גלוטן

האם זה אפשרי – פיצה ללא גלוטן – כןן !

חזרתי בשבוע שעבר מקפיצה קטנה ללונדון – היה מצוין כמובן – עיר יפהפייה . היום הטרנד הבריאותי מאוד חזק , ניתן לראות בכל מקום פרסומים על מנות / תפריט / מעדנים ללא – ללא גלוטן , ללא סוכר, ללא בשר ועוד הרבה ללא . אפילו ארוחת הבוקר האנגלית הקלאסית שתמיד כללה בייקון מטוגן , נקניקיות מסוגים שונים ועוד מיני חלבונים מהחי היום מתהדרת בגרסה צמחוני – נקניקיה צמחונית , לביבת תפוחי אדמה במקום הבייקון הידוע . בשעועית ברוטב והעגבנייה בגריל לא נגעו !

ביקרתי בשוק האוכל המדהים בורוו למרגלות גשר לונדון  ( עליו אני מאוד ממליצה  https://boroughmarket.org.uk/)  בו ניתן למצוא , חומרי גלם מדהימים , לחמים , גבינות , פירות אבל הלהיט האמיתי המושך אלפי אנשים זה האוכל המוכן במקום המגיע מתרבויות קולינריות מרחבי העולם . המבורגרים עסיסיים , נודלס יפנים , מנות מיוחדות מאתיופיה , שוויץ , גרמניה ומאיפה לא  . מאוד מעניין היה לראות שגם לכאן הגיע בגדול השינוי הצמחוני / טבעוני – זה שהיה במקום אוכל הודי צמחוני לא מפתיע, אבל המבורגרים צמחוניים , נודלס ללא בשר והלהיט מבחינתי – פיצה ללא גלוטן  ! בסיס הפיצה נעשה מכרובית ואגוזים וברגע שיש כבר בסיס קריספי הכי קל לערום  עליו ירקות וגבינות שאתם אוהבים.

אז מתכון זה מתאים לכל הרגישים לגלוטן או כאלו שרוצים להפחית בצריכת פחמימות אך לא רוצים להפסיד את הטעם הנהדר של פיצה . אם רוצים להחזיק במשולש פיצה זו כמו משולש פיצה "רגיל" יש לאפשר לו להתקרר מעט כי אחרת המשולש מתפרק.

חשוב לאפות יפה – עד להשחמה של הבצק ורק אז לסדר מעל את כול הגודיז – הטעימים שאתם אוהבים כמו זיתים , ירקות קלויים , גבינות שונות וכמובן עלי בזיליקום טריים.

אם אתם עושים פיצה זו מטעמי חיסכון בקלוריות – ממליצה להשתמש בגבינה צהובה 9% שומן , יש גבינת עיזים נהדרת גם היא 9% שומן שמשדרגת כול מנה .

פיצה ללא גלוטן

מחממים תנור ל-220 מעלות.

במעבד מזון קוצצים את הכרובית עד למצב "כמו קוסקוס ". מעבירים אותה לקערת זכוכית  ומחממים במיקרוגל כ-10 דקות. מאפשרים לכרובית להתקרר כ 10 דקות.

מוסיפים לכרובית את שאר מרכיבי בסיס  הפיצה ומערבבים.

על תבנית אפיה פורסים בנייר אפייה ומשטחים בה את תערובת הכרובית בצורת עיגול ומהדקים את התערובת יפה תוך שמירה על גובה של כ 3 ס"מ.

מכניסים לתנור לאפיה של כ-25-20 דקות או עד שהבסיס מתחיל להזהיב.

מוציאים את התבנית, מורחים על הבסיס  האפוי את הרוטב עגבניות, מפזרים את הגבינה והתוספות. אופים כ-10 דקות נוספות, עד שהגבינה נמסה ומזהיבה מעט. אני אוהבת לעשות את השלב הזה תחת הגריל הנותן קריספייות מיוחדת לפיצה – חשוב לשמור שלא תישרף כי תהליך זה נעשה מהר