- שף פרטי | איריס לוי - https://irischef.co.il -

כדורי עוף בקארי ירוק וחלב קוקוס

אני מאוד אוהבת אוכל אסייתי ובמיוחד  את המטבח התאי . המלך של המטבח התאי הוא הקארי – קארי ירוק – הממם טעים טעים. היום אני עושה קארי ירוק תחת השראה של מתכון מסורתי ממטבחו של יריב בללי –  האבא של המטבח התאי בארץ בעל הבית של "הבית התאילנדי ".

המשחק הניסוי והטעייה  בשימוש בחומרי גלם חדשים תמיד מעניין אותי ומאתגר . היום אני משתמשת באבקת חלב קוקוס – חומר גלם חדש עבורי שהופיע על המדף בחנות בה אני קונה את כל חומרי הגלם האסייתיים שלי . נוח מאוד שיש תמיד במזווה שקית קטנה של אבקה כזו – תופס מעט מאוד מקום ומבטיח מנה נהדרת לאחר ערבוב קל של שקית בת 60 גרם עם כוס מים. ממליצה לערבב את האבקה עם המים במטרפה כדי לאחד הכל לקרם .  מתקבלת כמות של כוס ו1/4 של  קרם עשיר וטעים  16.5%  שומן בדיוק כמו בקופסת השימורים.

במתכון זה אני משתמשת גם בסוכר דקלים – מקורי מעץ אגוז הקוקוס  שגם אותו ניתן לרכוש בחנויות העוסקות באוכל אסייתי –  לסוכר זה יש טעם ייחודי ועשיר . אם אתם לא מצליחים למצוא סוכר זה אפשר להשתמש בסוכר חום.

אבקת חלב הקוקוס לפני   הערבוב עם המים  ו סוכר הדקלים

אבקת חלב הקוקוס לאחר הערבוב עם המים – מתקבל  קרם קוקוס  מצוין.

כדורי עוף בקארי תאי ירוק וחלב  קוקוס

לכדורי העוף

רוטב קארי ירוק

הכנת כדורי העוף

מערבבים את כל חומרי הגלם של כדורי הבשר .

משהים את התערובת כשעה במקרר לאיחוד טעמים ומיצוק העיסה.

הכנת הרוטב

בסיר שטוח שמים  את  מחית הקארי הירוק ומערבבים כדי להמיסה  עם מעט חלב קוקוס על להבה נמוכה. מוסיפים את שארית חלב הקוקוס עם עלי הקאפיר  ליים ומבשלים על להבה נמוכה במשך כחמש דקות. מוסיפים את רוטב הדגים, את סוכר הדקלים ואת קוביות החציל. מבשלים ביחד עד לרתיחה , יוצרים כדורים קטנים מבשר העוף ומכניסים אחד אחד לתוך הרוטב בסיר מבשלים במשך כרבע שעה נוספת ברתיחה עדינה . מוסיפים את עלי הבזיליקום מופרדים מהגבעול, מערבבים, ומכבים את הלהבה. מומלץ להגיש לצד קערת אורז לבן.

קוצצים עלי כוסברה טרייה , מפזרים מעל התבשל ומגישים

רוצים ללמוד להכין עוד מנות אסייתיות כמו בתאילנד – סדנת בישול אסייתי