איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

יקב צובה – יינות קייץ חדשים

יקב צובה - יינות קייץ חדשים

בטיולי בעולם אני מאוד מקפידה לטעום את היין המקומי . הענבים מקבלים את טעמי האדמה עליהם הם גדלים , עם משתנים לפי השפעות מזג האוויר וכל זה מתורגם ליין המיוצר מענבים אלה. בעשרים השנים האחרונות  עולם היין הישראלי עובר מהפך גדול וחיובי. קמו יקבי בוטיק נהדרים המייצרים כמויות משתנות של יין איכותי שזוכה לשבחים רבים בתחרויות בעולם.

לאחרונה הוזמנתי ליקב צובה להשקת שתי סדרות יין חדשות.

יקב צובה הוקם בשנת 2005 מראשיתו התבסס ביצור יין על ענבים מכרמי קיבוץ צובה בלבד .הגפנים נטעו כבר בשנת 1996 והכילו 10 זנים שונים של גפנים. בשנים האחרונות נוספו עוד זנים חדשים . שהעשירו את המגוון ויכולות יצור ערבובים – בלנדים שונים . מהזנים  אדומים ניתן למצוא : קברנה סוביניון, מרלו, מלבק, , פינו נואר, שיראז,. ומהזנים הלבנים: שרדונה, ויונייה, סוביניון

היינות המשובחים המיוצרים במקום שואבים את הטעמים ומשמרים את האיכויות האזוריות של האדמה ומזג האוויר המיוחד של אזור יהודה .  נסיונם של הכורמים ואהבתם של העושים במלאכת היין ותנאי הגידול הייחודיים מתקבל יין איכותי.

DSC_7038

DSC_7051

את היקב מנהל פול דאב תושב קיבוץ צובה . בתפקידו כיינן משלב פול ידע מעמיק בגידול הגפן עם ניסיון רב שנים בעשיית יין. ניתן לחוש את ידו המיומנת של פול בשתי הסדרות החדשות שהושקו – ביין הלבן בו בחר לטפל בדרך מיוחדת באחסון חלק מהיין בחביות עץ – מה שלא מקובל ביין לבן וביין האדום בבחירת ערבובים ייחודיים של זנים הנותנים טעם מעודן ומעוזן ליין.

DSC_7044

היינות החדשים

שני היינות הוכנו בדרך ייחודית . בדרך כלל יינות לבנים מאוכסנים רק במיכלי נירוסטה למשך תקופת הבשלה . בייקב צובה הוחלט להכין את היינות בשיטה אחרת – בה מועבר היין  למיכלי נירוסטה ל-24 שעות לייצוב. 50% מכמות היין הועבר לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 8 חודשים מה שמעניק ליין טעמים ייחודיים מודגשים

DSC_7032

שרדונה 2015

מורכב 100% שרדונה יין קליל עם טעם פרותי מובהק שמאוד נהניתי לטעום בעל נגיעות של דרום איטליה – אמלפי סורנטו  . צבע היין צהוב רענן צלול עם ארומה של פרי הדר – לימון טרי ותפוז.

שרדונה הרי יהודה מאוד מתאים לימי הקיץ החמים יוגש תמיד מקורר הולך נהדר עם מנות קלילות של דגים , גבינות עשירות ופסטה . אהבתי מאוד את היין בעל הגוף וטעם עגול ונימוח.

סמיון סוביניון 2015

מורכב מ: 50% סמיון ו-50% סוביניון

טעם היין עשיר ורענן .  יין בעל צבע קש וארומה של לימון ותפוח ירוק. יין קיצי קלאסי עם גוף בינוני.

מתאים מאוד למנות קיץ מובחרות כמו סביצ'ה לימוני , מאפה גבינות קטנים , ירקות קלויים ועוד

  תגיות: יין, יקב גרסת הדפסה גרסת הדפסה

השאר תגובה