איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

לומר שקריר בחורף הזה זה ממש להמעיט. ממש קר והקור הזה גורם לנו להיות איטיים וחשופים יותר למחלות .

התמזל מזלי וקיבלתי משלוח מפנק מחברת ויסוצקי של סידרה חדשה של חליטת  חורף של תה שמשפר את ההרגשה וגם את הבריאות. ג'ינג'ר ולימון, אכינצאה וסמבוק, אקליפטוס והדרים וג'ינג'ר ודבש.

כל חומרי הגלם של החליטות הנהדרות האלה ידועים בתרומתם לחיזוק המערכת החיסונית ועוד יותר חיזוק מצב הרוח של השותים בשל היותם כל כך טעימים.

הפינוק הקטן שלי לשעות אחר הצהרים, בהן היום מתחיל להיאסף והשמש לשקוע,  הוא כוס תה עם עוגיות בריאות.

אני מקפידה על אורח חיים בריא של בני ביתי ושלי מזה שנים – רוכבים על אופניים, משחקים טניס, אוכלים מזון מופחת סוכר ומופחת שומנים. עבורי האפשרות להתנסות ב"תה" שמרכיביו מכילים רכיבים כה טובים וגם לא מכיל קופאין הייתה חוויה טובה.

המבוגרים בבית מאוד נהנו מחליטת האכינצאה (Echinacea) –הבנים אהבו מאוד את הג'ינג'ר  ודבש.

כדי לעבור את החורף בנינוחות ללא עליה במשקל אני ממליצה להמשיך ולשמור על שיגרת הפעילות הגופנית. לבשו משהו חם וצאו להליכה/ רכיבה או מצאו את הבריכה המחוממת באזורכם ובה המשיכו לשחות כמו בימות הקיץ.

וכשתחזרו הביתה אחרי מקלחת חמה ימתינו לכם חליטות התה ועוגיות.

עוגיות בריאות נהדרות המכילות חומרי גלם נהדרים. למתמודדים עם הסוכרת שביננו ממליצה להחליף את הסוכר חום ב" דייט טיף " בכמות השווה לכוס סוכר.

DSC_0028

 עוגיות טחינה (בטעם חלבה)

החומרים מספיקים ל-40 עוגיות.

  •  150 גרם קמח תופח
  • 200 גרם קמח מלא
  • 1 כוס סוכר חום
  • 1 כוס טחינה גולמית
  • 200  חמאה רכה (בטמפרטורת החדר)
  • 2  שקיות סוכר וניל

 מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות צלזיוס) ומרפדים שתי תבניות של התנור בנייר אפייה.

שמים בקערה את שני מיני הקמח, הסוכר, הטחינה, החמאה וסוכר הווניל ולשים לבצק חלק ואחיד. מחלקים את הבצק ל 40 כדורים שווים.
משטחים מעט כל כדור ומניחים את בתבניות במרווח של 5 ס"מ זה מזה.
אופים 20-15 דקות, עד שהעוגיות זהובות מעט, אך עדיין בהירות. מוציאים מהתנור, מצננים 10 דקות ומעבירים לקופסה סגורה. 

 

מאוד ממליצה לטעום את ארבעת הטעמים החדשים ולבחור מ אתם אוהבים.

השאר תגובה