איריס לוי קולינריה עילית במיטבה

טיול שישי לחלמוניות ירוחם

טיול שישי לחלמוניות ירוחם

אז יום שישי והילדים ישנים – חזרו מהעבודה / בילויים מאוחר . אנחנו כבר ב 7:30 בבוקר אחרי הקפה הראשון . אין היום עבודה אז יוצאים ליום טיול. מזמן לא טיילנו רגלית בשטח, בחרנו לנסוע לירוחם לראות את פריחת החלמוניות.

בדרך מתחממים עם שמש חורפית נהדרת ומקשקשים ומעלים זיכרונות קולינריים מהדרום מתקופת הילדות הבאר שבעית שלי והסטודנטיאלית שלנו ומיד הפך הטיול מטיול לחלמוניות לטיול קולינרי + חלמוניות.

התחלנו את הבוקר בירוחם בבית הקפה "זמן איכות" של הדרה .הדרה קונדיטורית מוכשרת הייתה הקונדיטורית המובילה במסעדות של ניר צוק שם רכשה ידע רב . לימים  החליטה לקחת את ארבעת ילדיה ולחזור לעיר הולדתה ירוחם . כאן מימשה את החלום להקים בית קפה וקונדיטוריה קטנה ואיכותית ובמחיר שפוי לבילוי קולינרי טעים בסביבה חינוכית רגועה  בירוחם. היא פתחה את בית הקפה שמעסיק נערים בסיכון, ומהווה אלטרנטיבה טעימה

הגענו אחרי ארוחת בוקר כך שהסתפקנו בקפה טוב ועוגת גבינה אפויה עוגת גבינה מהאגדות . באמת עוגה מופלאה . ממליצה בכל פה להיכנס ולפרגן להדרה ובית הקפה הסימפטי שלה – בדרך לחלמוניות.

DSC_0719

DSC_0720

משם המשכנו כשני קילומטר דרומית לירוחם לשמורת החלמוניות. במרחק הליכה של כ 700 מטר מהחניון המאולתר בו השארנו את הרכב נפרסו לפנינו על צלע ההר אותן חלמוניות יפיפיות . בכלל המדבר היה ירוק בזכות גשמי הברכה שירדו לאחרונה כך שממש נהדר לפנות דרומה ולצאת לטייל.

DSC_0730

DSC_0756

DSC_0771

לאחר כשעה וחצי של הליכה רגועה עם המון עצירות לצילום חזרנו לרכב ועשינו את דרכנו לבאר שבע עיר הולדתי לפגוש את עומר בנינו הבכור שהתחיל ללמוד באוניברסיטה שאנחנו למדנו , הכרנו  והתחתנו בה.

ביקשנו להכיר לעומר את האייקון הקולינרי שכה אהבנו לפני ….. שנה "בית הפול " . מוסד מרכזי בעיר – הגענו לעיר העתיקה ונחרדנו לראות את המקום סגור. התברר שהם עברו למקום מרכזי יותר במרכז העיר. לא ויתרנו והלכנו אחריהם.

DSC_0772

DSC_0773

DSC_0774

DSC_0775

צלחות גדושות של חומוס חם עם פול וביצה , חמוצים , פלפל , צ'יפס נפוח , לימון כבוש וחריף כמו שצריך הוגשו מידית. הוצפנו בנוסטלגיה ועונג.

חזרנו הביתה עם בטן מפוצצת ולב מלא עונג לשנת צהרים של שישי מאוחר .

השאר תגובה